Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

  16:34aktualizováno  16:34
Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na veřejnosti se představí již na začátku března na jarních motocyklových výstavách v Praze a zaujme i lákavou cenou, která se u Jawy 350 dostala pod sto tisíc korun.

Oba nové modely si vzaly za vzor hranaté tvary a chromy z populárního modelu Jawa 350 typ 634 ze sedmdesátých let. To byla vlastně poslední Jawa, která byla na úrovni své doby a držela krok i se světovou konkurencí.

Fotogalerie

Dnes představené novinky se inspirovaly hlavně tvarem nádrže a bočních plastů, nezaměnitelně jawácký je ale také třeba přední blatník. Naopak design musel kvůli čtyřtaktním motorům opustit doutníkový tvar výfuků, místo nich se retro stroje inspirovaly u výfuků Jawy OHC.

Jawa 350 OHC

Nová Jawa 350 konstrukčně vychází z čínského modelu Shineray 400 s jednoválcem o zdvihovém objemu 397,2. Jawa si u čínského výrobce navrhla povedený design, který opravdu pěkně odráží typické znaky z historie českých strojů. Jinak ale jde o moderní stroj splňující normu Euro 4, platnou od letošního roku. Stejně tak je motocykl vybavený systémem ABS, který je v EU od letoška povinný pro všechny motocykly nad 120 ccm.

Jawa 350 OHC
Jawa 350 OHC

JAWA 350 OHC v číslech

  • motor: čtyřdobý jednoválec SOHC, 397,2 ccm
  • maximální výkon: 20,4 kW/6500 ot. min
  • maximální kroutící moment: 30,6 Nm/5000 ot. min
  • převodovka: 5 rychlostí
  • rozvor: 1420 mm
  • výška sedla: 760 mm
  • objem nádrže: 12,5 l
  • pneumatiky: přední 100/90 - 19“, zadní 130/70 – 18“
  • odpružení přední: 150 mm
  • odpružení zadní: 80 mm
  • brzda přední: kotoučová 280 mm s ABS
  • brzda zadní: bubnová 160 mm
  • hmotnost bez náplní: 160 kg
  • maximální rychlost: 130 km/h
  • cena: 99 930 Kč

Zajímavostí je zadní bubnová brzda, která není napojená na ABS. Maximální výkon 27,7 koně o třetinu převyšuje poslední generace dvoutaktních třistapadesátek vyráběných v Týnci a umí motocykl rozjet na 130 km/h.

Naopak točivý moment 30,6 Nm je o maličko nižší než u dvoutaktů 350, to ovšem bohatě vyrovnává udávaná spotřeba, pohybující se lehce přes tři litry benzinu na 100 km. Suchá váha 160 kg slibuje docela lákavé svezení i pro začínající jezdce či subtilnější postavy, stejně jako poměrně nízko položené sedlo 76 cm nad zemí.

Motocykl bude možné si objednat se zadním nosičem, ale za příplatek můžete získat třeba i startovací páku a kromě elektrického startéru si mašinu našlápnout pěkně stylově po vzoru historických 350. Nejzajímavějším parametrem je asi prodejní cena, kterou se podařilo stlačit pod sto tisíc - cena za základní provedení je 99 930 Kč. V nabídce je model v černé nebo červené barvě.

JAWA 660 Vintage v číslech

  • motor: čtyřdobý jednoválec chlazený kapalinou, 660 ccm
  • maximální výkon: 36 kW/ 6000 ot. min
  • max. kroutící moment: 57,5 Nm/ 5500 ot. min
  • převodovka: 5 rychlostí
  • rozvor: 1500 mm
  • výška sedla: 825 mm
  • objem nádrže: 15 l
  • pneumatiky: přední 100(110)/90(80), zadní 140(150)/80(70)
  • odpružení přední: teleskopická vidlice 150 mm
  • odpružení zadní: centrální jednotka 170 mm
  • brzda přední: kotoučová 2 x 305 mm
  • brzda zadní: kotoučová 220 mm
  • hmotnost bez náplní: 198 kg
  • maximální rychlost: 160 km/h

Jawa 660 Vintage

Na tomto modelu už Jawa několik let pracovala a neoficiálně ukázala několik prototypů. Původně mělo jít o designového nástupce hranatého modelu Californian, nakonec ale i zde zvítězil vzor 634.

Konstrukce převzatá z loňského modelu JAWA 660 Sportard dostala název Vintage a zvednuté výfuky ve stylu dnešních Scramblerů. Oficiálně jde o novou verzi modelu 660, takže se může prodávat v rámci výjimky a nemusí ještě splňovat emisní normu Euro4.

Tento motocykl se stále vyrábí v týnecké Jawě. Do rámu vlastní konstrukce je osazený čtyřdobý jednoválec SOHC kupovaný od výrobce Minarelli s elektronickým vstřikováním. S výkonem 49 koní umí motocykl rozpohybovat až na 160 km/h.

Jawa 660 Vintage

Dva kotouče přední brzdy a dvoupístkové brzdiče slibují slušný účinek, chybí zde ovšem systém ABS. Jawa 660 Vintage se bude prodávat za 179 830 Kč v černé nebo červené barvě.

Autoři:






Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Indian Roadmaster Classic
Skutečný Pán silnic: indiánskému náčelníkovi se ulice klaní

Na první pohled je tahle mašina jednoduše kolosální. Jedna jediná dominanta Indiana Roadmaster Classic se hledá opravdu těžko.  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.