Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

  16:34aktualizováno  16:34
Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na veřejnosti se představí již na začátku března na jarních motocyklových výstavách v Praze a zaujme i lákavou cenou, která se u Jawy 350 dostala pod sto tisíc korun.

Oba nové modely si vzaly za vzor hranaté tvary a chromy z populárního modelu Jawa 350 typ 634 ze sedmdesátých let. To byla vlastně poslední Jawa, která byla na úrovni své doby a držela krok i se světovou konkurencí.

Fotogalerie

Dnes představené novinky se inspirovaly hlavně tvarem nádrže a bočních plastů, nezaměnitelně jawácký je ale také třeba přední blatník. Naopak design musel kvůli čtyřtaktním motorům opustit doutníkový tvar výfuků, místo nich se retro stroje inspirovaly u výfuků Jawy OHC.

Jawa 350 OHC

Nová Jawa 350 konstrukčně vychází z čínského modelu Shineray 400 s jednoválcem o zdvihovém objemu 397,2. Jawa si u čínského výrobce navrhla povedený design, který opravdu pěkně odráží typické znaky z historie českých strojů. Jinak ale jde o moderní stroj splňující normu Euro 4, platnou od letošního roku. Stejně tak je motocykl vybavený systémem ABS, který je v EU od letoška povinný pro všechny motocykly nad 120 ccm.

Jawa 350 OHC
Jawa 350 OHC

JAWA 350 OHC v číslech

  • motor: čtyřdobý jednoválec SOHC, 397,2 ccm
  • maximální výkon: 20,4 kW/6500 ot. min
  • maximální kroutící moment: 30,6 Nm/5000 ot. min
  • převodovka: 5 rychlostí
  • rozvor: 1420 mm
  • výška sedla: 760 mm
  • objem nádrže: 12,5 l
  • pneumatiky: přední 100/90 - 19“, zadní 130/70 – 18“
  • odpružení přední: 150 mm
  • odpružení zadní: 80 mm
  • brzda přední: kotoučová 280 mm s ABS
  • brzda zadní: bubnová 160 mm
  • hmotnost bez náplní: 160 kg
  • maximální rychlost: 130 km/h
  • cena: 99 930 Kč

Zajímavostí je zadní bubnová brzda, která není napojená na ABS. Maximální výkon 27,7 koně o třetinu převyšuje poslední generace dvoutaktních třistapadesátek vyráběných v Týnci a umí motocykl rozjet na 130 km/h.

Naopak točivý moment 30,6 Nm je o maličko nižší než u dvoutaktů 350, to ovšem bohatě vyrovnává udávaná spotřeba, pohybující se lehce přes tři litry benzinu na 100 km. Suchá váha 160 kg slibuje docela lákavé svezení i pro začínající jezdce či subtilnější postavy, stejně jako poměrně nízko položené sedlo 76 cm nad zemí.

Motocykl bude možné si objednat se zadním nosičem, ale za příplatek můžete získat třeba i startovací páku a kromě elektrického startéru si mašinu našlápnout pěkně stylově po vzoru historických 350. Nejzajímavějším parametrem je asi prodejní cena, kterou se podařilo stlačit pod sto tisíc - cena za základní provedení je 99 930 Kč. V nabídce je model v černé nebo červené barvě.

JAWA 660 Vintage v číslech

  • motor: čtyřdobý jednoválec chlazený kapalinou, 660 ccm
  • maximální výkon: 36 kW/ 6000 ot. min
  • max. kroutící moment: 57,5 Nm/ 5500 ot. min
  • převodovka: 5 rychlostí
  • rozvor: 1500 mm
  • výška sedla: 825 mm
  • objem nádrže: 15 l
  • pneumatiky: přední 100(110)/90(80), zadní 140(150)/80(70)
  • odpružení přední: teleskopická vidlice 150 mm
  • odpružení zadní: centrální jednotka 170 mm
  • brzda přední: kotoučová 2 x 305 mm
  • brzda zadní: kotoučová 220 mm
  • hmotnost bez náplní: 198 kg
  • maximální rychlost: 160 km/h

Jawa 660 Vintage

Na tomto modelu už Jawa několik let pracovala a neoficiálně ukázala několik prototypů. Původně mělo jít o designového nástupce hranatého modelu Californian, nakonec ale i zde zvítězil vzor 634.

Konstrukce převzatá z loňského modelu JAWA 660 Sportard dostala název Vintage a zvednuté výfuky ve stylu dnešních Scramblerů. Oficiálně jde o novou verzi modelu 660, takže se může prodávat v rámci výjimky a nemusí ještě splňovat emisní normu Euro4.

Tento motocykl se stále vyrábí v týnecké Jawě. Do rámu vlastní konstrukce je osazený čtyřdobý jednoválec SOHC kupovaný od výrobce Minarelli s elektronickým vstřikováním. S výkonem 49 koní umí motocykl rozpohybovat až na 160 km/h.

Jawa 660 Vintage

Dva kotouče přední brzdy a dvoupístkové brzdiče slibují slušný účinek, chybí zde ovšem systém ABS. Jawa 660 Vintage se bude prodávat za 179 830 Kč v černé nebo červené barvě.

Autoři:



Nejčtenější

Obec zavede nový trest pro rychlé řidiče. Propadne se pod nimi silnice

Pod rychle jedoucím autem se vytvoří díra

Radnice v Branišovicích na Brněnsku chystá novou past na řidiče překračující povolenou rychlost. Do silnice nechá...

Občerstvená Škoda Fabia už jezdí v Česku, máme první fotky

Prototyp faceliftované Škody Fabie třetí generace při testech na českých...

Ve čtvrtek 18. ledna v osm ráno Škoda oficiálně oznámila, že chystá představení inovovaného modelu Fabia. Čtenář...



Fabia s novou tváří dorazí do Ženevy. Máme první skicu a podrobnosti

Skica faceliftované Škody Fabia

Škoda má připravenou inovovanou Fabii. Jeden z nejprodávanějších modelů značky se představí s novou, jinak modelovanou...

Diesel není odepsaný, elektřina ho dlouho nenahradí, předpovídá expert

Opel Astra Sports Tourer přestavuje nový diesel 1,6 Bi-Turbo s výkonem 160 koní

V roce 2018 zažije diesel renesanci, předpovídá německý expert na autoprůmysl Helmut Becker. Podle něj nemůže dnes...

Kamiq je nové SUV Škody. Do Evropy nemíří, techniku má z první octavie

Škoda Kamiq

Na čínském autohome.com.cn se objevily fotky nového SUV značky Škoda. Model pojmenovaný Kamiq je určený pro největší...

Další z rubriky

Jako ve školní jídelně. Hlad na Dakaru zaženou těstoviny a sladké

Stravování v Dakaru

Během celého Dakaru se v zázemí pohybuje jen v rámci týmů téměř dva tisíce lidí. Největší stavbou v bivaku je obří stan...

Všechno v jedné bedně. Mohykáni Dakaru se musí spolehnout jen na sebe

Honza Veselý na Dakaru

Dnešní pojetí Dakaru se hodně vzdálilo původní myšlence, kdy několik dobrodruhů uspořádalo závod divokou Afrikou s...

Mechanici na Dakaru spí jen po troškách, musí vydržet dva týdny drilu

Mechanici na Dakaru

Dakarská rallye je náročná nejen pro závodníky, ale i pro mechaniky. O té letošní to platí dvojnásob, protože z...

Harley-Davidson FLSTF
Harley-Davidson FLSTF

r.v. 2017, naj. 20 478 km, servisní kniha
440 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz