Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Připravovaná Jawa 350 z Číny by mohla mít i sajdkáru

aktualizováno 
Za dva týdny se má představit nová Jawa. Model 350 OHC bude mít základ ve stroji čínské značky Shineray. Tento motocykl upravený v retrostylu inspirovaném slavnými jawami minulosti se už přes dva roky prodává v západní Evropě pod jinou značkou.

Je to obvyklá praxe, čínské továrny jsou ochotné dodávat odběratelům stroje s požadovaným designem plastových dílů, na které si nalepí vlastní loga. Lehce se tak stane, že se konstrukčně stejný stroj pak nabízí pod různými značkami.

Motocykl Mash 400 s technickým základem značky Shineray nyní dorazil na trh i v provedení se sajdkárou a zajímavou cenou v přepočtu do 240 tisíc.

Nic nebrání tomu, aby se v podobném provedení objevila i nová Jawa 350 OHC a navázala na svoji historii se sajdkárami Velorex. Mash 400 Family Side poháněný čtyřdobým jednoválcem o zdvihovém objemu 397 cm³ nabízí nejvyšší výkon 27 koní a točivý moment 30 Nm.

To na dnešní poměry vypadá jako docela slabý stroj, když uvážíme zatížení sajdkárou a homologaci dokonce pro tři osoby.

Mash 400 Family Side
Mash 400 Family Side

Na druhou stranu, letité dvoutaktní Jawy 350 měly ještě o dost nižší výkon a sajdkáry Velorex s nimi jezdily docela běžně.

Čtyřtakt umí díky elektronickému vstřikování plnit homologaci Euro 4 a výrobce slibuje, že souprava motocyklu i se sajdou zvládne maximální rychlost 100 km/h.

Fotogalerie

Na krku řízení kvůli vyššímu zatížení přibyl ještě tlumič. Sajdkára je vybavena zamykatelnou schránkou a zadním kufrem zamykatelným na klíč. Celkové zpracování vypadá alespoň na prvních fotkách hodně luxusně.

Suchá hmotnost celé soupravy je 230 kg, z toho na lehkou plastovou sajdkáru připadá přibližně 65 kg.

Za cenu 8 990 eur (243 000 Kč) by mohlo jít o zajímavé obohacení trhu a pokud po tomto nápadu nesáhne také týnecká Jawa, dá se čekat, že se časem pod některou z česko-čínských značek objeví i na našem trhu.

Motocykl Jawa 350 patří v Česku k legendám:

Autoři:


Témata: design, Euro, Jawa, Velorex


Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidson
Tajná láska harleyářů bude v Praze. S bratry se prala o motorku

Karen Davidsonová je celebrita světového formátu, aspoň mezi motorkáři. Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa projede Prahou, samozřejmě na...  celý článek

Obrácená přední vidlice upside-down a ostřejší úhel řízení, který spolu s...
Extravagantní divoch se změnil. Drsňák Fat Bob má novou techniku i sílu

Zachoval si svoji charakteristickou siluetu a pořádně tlustou přední pneumatiku. Jinak ale s předchozím modelem nemá prakticky nic společného.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.