Je to obvyklá praxe, čínské továrny jsou ochotné dodávat odběratelům stroje s požadovaným designem plastových dílů, na které si nalepí vlastní loga. Lehce se tak stane, že se konstrukčně stejný stroj pak nabízí pod různými značkami.
Motocykl Mash 400 s technickým základem značky Shineray nyní dorazil na trh i v provedení se sajdkárou a zajímavou cenou v přepočtu do 240 tisíc.
Nic nebrání tomu, aby se v podobném provedení objevila i nová Jawa 350 OHC a navázala na svoji historii se sajdkárami Velorex. Mash 400 Family Side poháněný čtyřdobým jednoválcem o zdvihovém objemu 397 cm³ nabízí nejvyšší výkon 27 koní a točivý moment 30 Nm.
To na dnešní poměry vypadá jako docela slabý stroj, když uvážíme zatížení sajdkárou a homologaci dokonce pro tři osoby.
Na druhou stranu, letité dvoutaktní Jawy 350 měly ještě o dost nižší výkon a sajdkáry Velorex s nimi jezdily docela běžně.
Čtyřtakt umí díky elektronickému vstřikování plnit homologaci Euro 4 a výrobce slibuje, že souprava motocyklu i se sajdou zvládne maximální rychlost 100 km/h.
Na krku řízení kvůli vyššímu zatížení přibyl ještě tlumič. Sajdkára je vybavena zamykatelnou schránkou a zadním kufrem zamykatelným na klíč. Celkové zpracování vypadá alespoň na prvních fotkách hodně luxusně.
Suchá hmotnost celé soupravy je 230 kg, z toho na lehkou plastovou sajdkáru připadá přibližně 65 kg.
Za cenu 8 990 eur (243 000 Kč) by mohlo jít o zajímavé obohacení trhu a pokud po tomto nápadu nesáhne také týnecká Jawa, dá se čekat, že se časem pod některou z česko-čínských značek objeví i na našem trhu.
Motocykl Jawa 350 patří v Česku k legendám:
25. listopadu 2014 |