Diskuze

Jawa 660 Sportard: dobrá motorka, špatné jméno

Největší motocyklová továrna české historie, která v dobách dřívějších učila Japonce, jak se dělají motorky, dnes balancuje nad propastí a naživu ji drží export zastaralých třistapadesátek do Ruska a na Kubu. Letos udělala týnecká fabrika první významný krok k záchraně. Představila dlouho očekávanou novinku jménem Jawa 660 Sportard.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MI14

26. 10. 2011 1:52
Je to jako trabant za cenu mercedesu

Tuhle motorku si možná kopí pár jawáckejch srdcařů, ale díru do světa s tim neudělaj. Problém Jawy je v tom, že kvalita zpracování naprosto neodpovídá ceně. Nedokážou využít jedinej potenciál kterej má, t.j. nostalgický Jawaře co vzpomínaj na kývačky a rádi by koupili nějakou jednoduchou retro motorku. Místo toho vymejšlí stoje s podivnym designem postavený kolem cizího osvědčenýho (t.j. starýho) motoru. Když jsem viděl před lety prvně tu 650 s rotaxem, byl jsem rozpačitej, vypadalo to jako kdyby si to někdo postavil sám v garáži a stálo to jako kvalitní japonec. Nejlepší reakce, který jsem slyšel byly typu "no ale neni to tak strašný, kdyby se tam dal jinej vejfuk...". p Král byl renomovaný designer, ale v tý době už byl holt asi za zenitem. Tenhle typ je možná o něco dál, ale když se podíváte třeba na svary rámu... jasně, rám se asi nerozpadne, ale dnešní zákazník už je zvyklej na určitou kvalitu, obzvlášť za takovou cenu. Pár srdcařů jim to možná odpustí, ale ostatní se jim vysmějou

0 0
možnosti

MI14

26. 10. 2011 2:10
Re: Je to jako trabant za cenu mercedesu

Mimochodem myslim, že to jak Jawa přistupuje k zákazníkum je dobře patrný třeba na takovym drobnym detailu, že má jejich nový model nádrž z dvacet let starý dvoutaktní třiapůle. Zjevně jich maj plnej sklad a potřebujou se jich zbavit... aby to nevypadalo tak blbě, připlácli na nádrž nějaký samoúčelný plast s gumuvýma lemovkama. Když jsem to viděl prvně myslel jsem že si dělaj srandu. Když chci za motorku tuhle cenu něco takovýho bych si neměl dovolit. Ale asi se ještě v Jawě neprobudili a nezjistili, že už nežijem v době nedostatku kdy lidi koupěj všechno co se jim předhodí, naopak že je tu velká konkurence a s takovymhle přístupem v ní neuspějou...:-/

0 0
možnosti

dnes ne

1. 9. 2011 22:17
Chyba

Špatné jméno a motorka? Jaká motorka?

0 0
možnosti

humanitární bombardér havel

30. 8. 2011 15:39
co já vim. já bych si jáwku i koupil, ale

na jejich stránkách jsou 350ky s motorem jawa označeny jako u nás neprodejné, určené jen pro třetí trhy a ty silnější stroje zase nemají motor jawa, abych to za motorku jawa považoval. možná jsem staromódní, ale jsem neoblomného názoru že motorka je od slova motor, a chci-li českou motorku, čekám, že bude český zejména onen agregát...

ale nebijte mě, já vím, že to tady všichni vidíte jinak a správněji :-/

0 0
možnosti

Karátek

30. 8. 2011 14:53
Vypadá dobře

Nejsem sice fanda a nějaký maniak, ale celkové vypadá Jawa dobře, hlavně nezvykle a je hned poznat, že se nejedná o značkové tuctové motorky, které má každý. :-)

0 0
možnosti

AlesT250

28. 8. 2011 14:16
Je to solidní a vyjímečný stroj

Jsem "Jawař"[>-], tak mám pro Jawu slabost. Ne však jen proto se mi Sportard velmi líbíR^. Co s týká vzhledu, každému se líbí něco jiného, tam se nelze zavděčit všem, nebo ano, potom je však motorka nudná. Ohlasy "zkušených motorkářů" hodnotíchích z fotek nejsou valné, na druhou stranu nemají na to něco kritizovat konkrétně. Ohlasy lidí (i motorkářů vlastnících japonce, italy akušáky atd.), kteří to na vlastní oči viděli nebo ti co měli možnost se dokonce svést, jsou vesměs pozitivní, až na tu cenu. 

Když si kupuji dodávku k podnikání, kalkuluji s náklady. Když chci něco pro radost, třeba motorku, chci mít něco vyjímečného a to mi Jawa poskytne. Pak dám raději 160 za Jawu než třeba za Hondu, kterou mi nikdo obdivovat určitě nebude a na které si na vijížďce neužiju o nic víc, než s Jawou.

0 0
možnosti

MI14

29. 10. 2011 1:43
Re: Je to solidní a vyjímečný stroj

Všem se jistě zavděčit nelze, ale pokud chce firma uspět a prodávat, musí nabídnout něco co se bude líbit co nejvíce lidem. Je jedno, jestli to bude usedlé, nebo netradiční, ale musí se to líbit a zaujmout aby si zákazník hned řekl - tohle chci. Bohužel u designových kreací jawy mám dojem, že je to právě naopak. Ocení je možná pár fajnšmekrů, ale většina lidí je značně rozpačitá. Už ten podivný netradiční výfuk na staré 650 -nepotkal jsem zatím nikoho komu by se líbil, a to se mezi skalními jawisty pohybuju často. Druhá věc je obecně kvalita zpracování při pohledu zblízka. Tam je podle mě Jawa bohužel zatím někde v číně - mám dojem, že staré kývačky byly zpracované precizněji než současná produkce...

0 0
možnosti

Witty1

27. 8. 2011 23:58
Predek je desnej...

0 0
možnosti

Chudým bral, bohatým dával (10)

26. 8. 2011 15:00
Mám hodně dobrou radu pro Jawu! Udělejte Jawa 350 turbo !!!

Stejně teď půjdou do módy turba i u motorek, zachováte si to super jméno a věřím, že se to bude prodávat V[>-]R^

1 0
možnosti

milujemadmina

26. 8. 2011 11:10
.

prečital som si príspevky ktoré tu píšete a musím suhlasiť, že je to dizajnova katastrofa. Ved to vyzera ako keby v tovarni zaspali na 25 rokov.  Privriem jedno oko a vidim klasicku Jawu z predrevolučných čias.

0 0
možnosti

burcak vypity

26. 8. 2011 9:39
Jawa si dělá srandu.

Tuhle kvazi motorku si může pořídit jen mentální retard. Něco tak hnusnýho a drahýho jsem již roky neviděl v nějaké nabídce. Nechápu proč nezkusí vyrobit levný skůtr s výběrem benzín nebo elektrika. Případně proč si nenechají navrhnout design, který by nebyl na zblití jak tenhle. Skutečně tohle může koupit jen Kubánec, který neviděl nikdy nic jiného.

0 0
možnosti

Henri

25. 8. 2011 21:50
Fuj

Jawa RetardRv

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...