Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jděte do dobré autoškoly. Ptejte se, jaká je

  12:00aktualizováno  12:00
Těšíte se, až budete sami poprvé řídit? Napřed však musíte zvládnout kurz v autoškole. A výuka by měla být kvalitní.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: shutterstock.com

Léto láka do autoškol čerstvé plnoleté - co nejrychleji absolovovat autoškolu a honem na první výlet. Výběr dobré autoškoly je důležitý, určitě se vyplatí zeptat známých, kteří ji už absolvovali. Vědí, jak se v té "jejich" choval učitel, v jakém stavu mají vozový park a jak probíhaly teoretické kurzy i praktické jízdy.

Dalším vodítkem může být cena. Lze totiž narazit i na firmy, které kurz na osobní auto nabízejí za šest tisíc korun. "Tady bych si dal pozor. To je skoro pod hranicí ziskovosti," varuje Ondřej Horázný, předseda Asociace autoškol České republiky. Takové autoškoly pak musí někde šetřit. Nejčastěji na kvalitě vozů, ale i na délce praktických jízd, které jsou pro autoškolu nejvíc finančně náročné.

Těch by měl student v běžném kurzu absolvovat 28 po 45 minutách. Kromě toho je povinných 36 lekcí teorie o dopravních předpisech, dvě lekce o údržbě vozidla a čtyři lekce zdravotní přednášky.

Počítejte s poplatky navíc

K ceně výcviku je potřeba připočítat 700 korun za závěrečné zkoušky, které se platí městskému úřadu či magistrátu. Pokud budete při některé neúspěšní, městskému úřadu či magistrátu zaplatíte správní poplatek 400 korun za opakování jízd, 200 korun za opakování zkoušky z údržby a 100 korun za opakování testů.

A podobné částky se navíc platí ještě autoškole. Problém je, že některé firmy si říkají i o tisíc korun za opakování jednotlivé zkoušky. Podle zákona jim v tom nic nebrání. Proto se vyplatí se na to vždy předem informovat, protože při případném neúspěchu se cenově lákavý výcvik může velmi prodražit.

Když si vyberete autoškolu, vyplníte přihlášku a přiložíte lékařské potvrzení od obvodního lékaře. Řidičský průkaz pak obvykle dostanete dva až tři měsíce od zahájení kurzu. Nabízí se i zrychlená varianta, kdy se to dá stihnout do tří týdnů včetně zkoušek. Takové kurzy stojí deset až patnáct tisíc korun.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.