Jdete kupovat škodovku? Vezměte si oblek s kravatou, radí zkušený zákazník

-
Oblečení na úrovni a kapsy plné peněz. To jsou podle zkušeností Andrey Krejčí z Olomouce jediné dvě vlastnosti, které při příchodu zákazníka spolehlivě upoutají pozornost prodejců automobilů Škoda. Andrea Krejčí se totiž nedávno s přítelem rozhodla koupit nový vůz z mladoboleslavské produkce, a tak se vydali do nejbližších autosalonů Škoda. Hned v první prodejně prohlíželi vystavené modely přes půl hodiny, aniž si jich kdokoliv všiml. "Až později jsme pochopili, že kamenem úrazu je naše sportovní oblečení a mladistvý vzhled, ze kterého nekoukají peníze," vysvětluje Andrea Krejčí. Když se nakonec mladí zákazníci připomněli opodál postávajícímu mladému dealerovi, začal se jim konečně věnovat. "Zarazilo nás, že jeho první otázkou bylo, kolik na nové auto vlastně máme peněz," pokračuje motoristka. "S prodejci zahraničních značek máme zkušenost, že nejprve citlivými dotazy zjišťovali představy o vozidle, k jakému účelu by mělo sloužit, případně jak často a kde bude jezdit... a teprve pak se nenápadně dobrali k ceně." Zlom podle vyprávění Andrey Krejčí nastal v okamžiku, kdy její přítel naznačil, že mají zájem o nejdražší model octavie s všemožnými doplňky. "Najednou se kolem nás začalo točit hned několik dealerů, až jsme se nakonec ocitli v kanceláři majitele prodejny nad šálkem kávy. A začala přemlouvací kampaň," říká mladá žena. Podobná situace se prý opakovala až na jednu výjimku také u dalších škodováckých prodejců. A když je po týdnu navštívili znovu, tentokrát však ona v kostýmku a on v obleku s kravatou? "Ukázal se dramatický rozdíl v chování obchodníků. Najednou jsme byli hned po vstupu do salonu středem jejich pozornosti," doplňuje Andreu Krejčí její přítel. "Prostě - až oblek s kravatou mi vymohl seriózní jednání na úrovni."