Diskuze
Je na elektroniku v autě spolehnutí? Spíše ne
Děkujeme za pochopení.
Corwin_x
Miluju statistiky!
Kdyz ja mam 4 auta a soused fratna vomacka dve kola, tak statisticky mame kazdej 2 auta a jedno kolo
Martin
ne, ze bych tomu clanku neveril
ale pokud nekdo rekne, ze 40% poruch potrebuje 30 a vice zasahu, tak zaroven nemuze rict, ze prumerny pocet servisnich zasahu je 5
PX
jak to vidim ja...
Osobně si myslím že problém elektroniky v autě je někde úplně jinde než v její poruchovosti. Hlavní problém bych viděl v tom že například ABS,ESP a podobné systémy se snaží ovladatelnost vozu udržet až do okamžiku kdy je to fyzykálně možné a v okamžiku kdy už to nejde tak už zbývá se jenom modlit (k tomu či onomu, podle vašeho vyznání). Přecejenom u auta bez těchto vychytávek cítíte že to začíná ujíždět... Budete li však spoléhat na to že to za vás elektronika uřídí tak se vám to jednou škaredě vymstí...
Probírala se tu poruchovost RJ, samotná RJ příliš poruchová není (ono se na tom totiž nemá co rozbít), software bývá obvykle také spolehlivý, největší problém je v akčních členech, čidlech a kabeláži, proto taky RJ provádí při každém zapnutí klíčku jejich diagnostiku, ale ani ta nemusí všechny problémy odhalit. Přidá-li se k tomu navíc to že se kašle na údržbu...
Ad unifikovaný software, vzhledem k rozdílným požadavkům na jednotky to moc nejde, diagnostika +- unifikovaná je (ODB2)
smutná_realita
Re: jak to vidim ja...
software taky někdy není spolehlivý. Loni se stalo nekolik ošklivých nehod taxikářům v jedné evropské zemi, když jejich automobily jezdící na směny 24h denně, najednou přestaly brzdit. Elektronika po zhruba 150 000 cyklech zkolabovala. A to se jedná o renomovanou automobilku. Jedinné štěsti je, že normalní smrtelníci potřebují na těch 150 000 cyklů X let, proto se mezi stahováním do servisu a nahráváním nového softu nestalo víc malérů.
expert
a co emise ???
Vy všichni co tu nadáváte na elektroniku si uvědomte, že nebýt elektroniky, byly by emise auto 10-100násobné než jsou. Takže nebýt elektroniky, tak tu při současném provozu normálně pochcípáme.....
Petr - Plzeň
elektronika v autě
lidi si pořád myslí, že elektronika v autě je super, když to brání smyku a podobné "vychytávky" v autě. Dle mě, je to jen PAST pro posádku vozu!! Kde je doba, jedna řídící jednotka, pár kabelů a nic víc! Podívejte se na Peogeot a další laciná auta, která to nemá ani trochu vychytané a už i dražší káry. LIDI - JEDNODUCHÉ PRAVIDLO JE TO, V JEDNODUCHOSTI JE KRÁSA, SÍLA A I BEZPEČÍ!
Petr
VAZ2101
Ja nevim co tady resite, ja mam auto z roku 73 a stale krasne jezdi :-) Vsechny tyhle serepeticky nesnasim ESP,ASR,Haldex... kdo neumi ridit az jezdi vlakem :-) Kdyz uz tak subaru at je v zime sranda. Ale to je vlastne s Ladou taky :-)
Dragon
Re: VAZ2101
Ja spis to Subaru, nez ten VAZ, ale v jadru souhlas
JTR
Závada!!
Jednou se mi za jízdy u vozu BMW spustilo na "plné koule" autorádio a nešlo seslabit. Můžu říct byl to opravdu šok, repráky málem vyskočily ze dveří!! Za hodinu se to samoopravilo. Asi za půl roku toto rádio nešlo vůbec vypnout - vyndal jsem pojistku a hotovo a opět to fungovalo! Následovala kompletní výměna autorádia
Sparťanský katan Rojka
Kámoš dělá u Siemensu
Kde dělají řídící jednotky motorů hlavně pro Opely, ale i víceválcové agregáty BMW. Každá vadná jednotka, kterou je nutno vyměnit je asi do najetí cca 150 tis. km odesílána zpět do továrny. Chybovost se počítá v kusech na milion vyrobených....cca 4 - 8 vadných na milion vyrobených...tak nevím. Služební Megan mi doslova zdechnul na parkingu (přijel a neodjel bez jakéhokoli varování), protože mu odešla nějaká "vnitřní" řídící jednotka.....to bylo ABSOLUTNO ROMANTIČNO, když přijeli mechanici Renaultu a nebyli schopni káru ani odtáhnout, protože nedokázali odemknout volant. Tak jsme mastili asfalt....Děs běs...
Mike
Re: Kámoš dělá u Siemensu
tak to teda kecas, protoze ja mam taky megana a muzu ti rict na 10000%, ze ridici jendotka, jak i vsechny ostatni elektronicke soucasti v tomhle vozu jsou od SIEMENSU !!!!
madla fakla
co třeba standard?
Existuje třeba jako v počítačích nějaký standard, který SW musí dodržovat? Predstava, ze auto bude jezdit taky na Windows je strasna, ale vojenske systemy postavene na Unixu taky prece funguji. Tak proc by neslo dohodou mezi vyrobci HW jednotek a SW vytvorit jednotny operacni system... fakt jen hypoteza :)))
Sparťanský katan Rojka
Re: co třeba standard?
Protože by najednou nemohli rejžovat za dyjagnostyku Dneska ti normálně naúčtují klidně 500 - 1000 jenom za napojení notebooku se softwarem, který odhalí závadu....to by asi padlo, kdyby sis to nainstaloval na svůj a jen došel do servisu ať ti prohodí třeba žhavící svíčku...Čili tudy cesta evidentně nepovede
Skeptik
Stejně se všichni
jednou vrátíme ke koním
Sparťanský katan Rojka
Re: Stejně se všichni
Já myslím spíš k mechanickým vozům jako je favorit...Všechno v něm už bylo vymyšleno někdy v roce 1960:-) a pak to jenom stačilo jenom vylepšovat, zaplatit výrobní linky atd.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?
Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu
Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...
Autoatlas Itálie. Opel, ferrari a fordy vzdaly hold známým městům a místům
Potomci Leonarda da Vinciho dali světu skvělé těstoviny, fantastická vína, skvostný parmazán,...
Cestovatelský speciál Harley-Davidson mění po padesáti letech tvář
Úplně předělat legendární design, který se jen s minimálními změnami vyráběl víc než padesát let,...
Dům s velkou zahradou
Horní Lapač, okres Kroměříž
4 900 000 Kč