Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je na elektroniku v autě spolehnutí? Spíše ne

aktualizováno 
Rostoucí množství elektroniky v autě přináší řidičům řadu problémů.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Rakouský autoklub ÖAMTC píše ve svém posledním vydání magazínu Auto touring o autech, kterým se zčista jasna za jízdy v dešti otevře centrální zamykání, o tempomatech, jež zrychlují při podjetí konstrukce, která hlídá mýtné kamionům, nebo o výstražných světlech zapínajících se při nízkých venkovních teplotách.

Rakouský autoklub proto vybral 500 aut svých členů a vyhodnotil jejich trable. "Postiženy jsou všechny značky, drahá i levná auta,“ říká Max Lang, šéftechnik ÖAMTC.
 
Zvláště často je při problémech aut na vině řídicí jednotka motoru. A řešení takových závad bývá složité. 40 procent poruch na elektronice se nepodařilo vyřešit ani během 30 pokusů. V průměru potřebovala každá závada pět servisních pokusů.
 
Dále se ukázalo, že čtvrtina ze zkoumaných aut měla za sebou více než šest návštěv v autoservisu. Problém tkví podle autoklubu v tom, že je nutné na palubách automobilů propojovat navzájem stále více řídicích jednotek.
 
Volkswagen Golf roku výroby 1992 měl tři takové řídicí jednotky, dnešní auta se neobejdou alespoň bez 26 jednotek.

"Důležitou roli hraje i skutečnost, jak často je ta která elektronická součástka používána,“ uvedl Max Lang. "Kdo si často seřizuje elektricky nastavitelné sedadlo, narazí na problém dříve než ten, kdo to nedělá.“
 
Podle autoklubu musí spolehlivost elektroniky výrobci automobilů vylepšit. V jiném případě se mohou důležité části bezpečnostního vybavení auta, jako je například elektronický stabilizační systém ESP bránící smyku, proměnit v nebezpečný bumerang.
 
Do servisů míří toyoty, chevrolety, mazdy i VW
Řada značek v posledních dnech oznámila, že do servisů povolává vozy kvůli možným závadám.

Toyota celosvětově zve majitele vozů této značky na bezplatnou opravu elektrických posilovačů řízení.
 
Závada se má projevovat lupáním v řízení, k nehodám vinou této poruchy podle japonské automobilky nedošlo. Výměna součástek se týká modelů Avensis, Prius a Corolla vyrobených v letech 2003 až 2005.
 
Celkově jde o asi milion toyot roztroušených po celém světě. VÍCE ZDE...
 
Chevrolet hlásí problémy s airbagem spolujezdce u malých matizů. Jedná se o automobily vyrobené mezi červnem 2004 a říjnem 2005. Podle automobilky servisy vyměňují celý modul spolujezdcova airbagu. U vadného airbagu hrozí, že se při jeho nafouknutí uvolní součástka generující plyn a poraní spolujezdce. 
 
Také majitelé vozů Mazda 5 a Mazda 6 s dvoulitrovými dieselovými motory, které továrny japonské značky vyrobily mezi říjnem a prosincem 2005, musí do servisu. Hrozí jim zastavení motoru během jízdy. Motor poté není možné znovu nastartovat.
 
Přes 360 tisíc aut svolává do opraven Volkswagen ve Spojených státech amerických. Modelům Jetta a New Beetle totiž přestávají svítit brzdová světla.
Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.