Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to astra a není to astra. Třídveřové GTC míří do prodeje

  13:59aktualizováno  13:59
Opel se drží tradice a třídveřovou astru přichystal jako svébytný model, který s pětidveřovou verzí nemá mnoho společného. Spíš než hatchback připomíná novinka sportovní kupé. V nabídce budou převažovat benzínové turbomotory, top verze OPC se začne prodávat až napřesrok.

Opel Astra GTC | foto: Opel

S představením třídveřové astry Opel docela otálel. Základní pětidveřový model Astry se představil světu v roce 2009 a v prodeji je od loňska. Následovala verze kombi a na sportovní třídveřový model se dostalo až nyní. Verze GTC vychází z loňské studie Paris a začne se prodávat od června v Německu, u nás by se měla objevit do podzimu. Základní cena u našich západních sousedů atakuje hranici 20 000 euro, v přepočtu těsně pod půl milionem korun. Nejdražší diesel stojí o 5000 euro více (asi 120 000 korun).

Opel Astra GTC

Přestože se Astra GTC, jak se již tradičně třídveřová varianta jmenuje, tváří jako sestra základního hatchbacku, tak s ním nemá mnoho společného. Stejně jako v předešlé generaci astry bude i u té aktuální varianta GTC svébytným modelem, který se od základní pětidveřové verze výrazně odlišuje. Má jinou karoserii a inovovaný podvozek. Upravená bude i nabídka motorů, z které až na jeden vypadnou nepřeplňované benzíny a zůstane jediný diesel.

Karosérii GTC se designérům Opelu podařilo pořádně zakulatit. Auto tak vypadá spíš jako kupé než třídveřový hatchback, což ostatně bylo záměrem. Díky této koncepci se Astra GTC odlišuje od hlavního konkurenta v podobě VW Golf a jde podobnou cestou, jako třeba megane od Renaultu. Pro zákazníky je to lákavé řešení, za rozumné peníze dostanou sportovní kupé, které by jako samostatná modelová řada stálo mnohem více a nevypadá jako základní model ochuzený o dvojici zadních dveří.

Opel Astra GTC

A že vzal Opel oddělení základní verze s pěti dveřmi a kupé GTC od podlahy, svědčí minimum společných prvků, které oba modely sdílejí. Podle všeho to jsou jen zrcátka, anténa na střeše a stejná je i palubní deska. Přední maska s nárazníkem a spoilerem je u GTC jasně agresivnější a to samé v bledě modrém platí i pro zadní partii auta.

Co se designérům rozhodně povedlo, je boční profil. Elegantní linii svažující se střechy doplňuje vysoký ponton karoserie. Ten ale odlehčují dva výrazné prolisy, jeden za předním blatníkem, který přechází do zvýrazněného prahu a druhý, který od kliky pokračuje plynulým obloučkem až okolo zadních světel. Na prvních snímcích je Astra GTC vyobrazena ve výrazném žlutém laku, na kterém křivky karoserie výrazně vyniknou. U tmavších odstínů laků to ale nemusí být tak markantní.

Opel Astra GTC

Z výbavy zaujme vylepšení systému snímání dopravních značek a doplnění systému sledujícího opuštění jízdního pruhu o sledování vzdálenosti vozidel před sebou. Adaptivní světlomety AFL+ budou v modelu GTC s podporou kamery Opel Eye. Tyto prvky ale patří do příplatkové výbavy dohromady za přibližně 1700 euro.

Několik inovací se odehrálo i pod líbivou karosérií. Přední náprava používá vzpěry High Performance Strut, které připomínají řešení přední nápravy špičkového modelu OPC z vyšší modelové řady Insignia. Toto řešení zavěšení pomáhá lepšímu vedení kol v zatáčkách. Astra OPC se oproti základnímu modelu Astry snížila o 1,5 centimetru, podvozek se ale zvětšil ve všech rozměrech. Rozvor narostl o centimetr, rozchod kol vpředu pak dokonce o čtyři centimetry a vzadu o tři. To vše by mělo prospět stabilitě vozu a jeho sportovnějším ambicím.

Vcelku logicky Opel redukoval nabídku motorů pro toto sportovní kupé. Z šestice zážehových agregátů základního modelu ubral dva atmosférické motory. V nabídce tak zůstala dvojice motorů 1,4 Turbo Ecotec s výkony 88 a 103 kW, který doplňuje zatím nejsilnější varianta s motorem 1,6 Turbo Ecotec, který dává solidní výkon 132 kW a základní atmosférický benzín 1,4l s výkonem 74 kW.

V případě dieselových motorů byla redukce běžné nabídky ještě razantnější a pro GTC Opel vybral jediný agregát. Inovovaný dieselový dvoulitr CDTI má výkon 121 kW a se systémem start/stop kombinovanou spotřebu pod pět litrů nafty na sto kilometrů. Vrcholem nabídky bude verze OPC, která ale přijde na trh až v průběhu příštího roku a Opel zatím neupřesnil, jakým motorem špičkový model vybaví.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.