Je to astra a není to astra. Třídveřové GTC míří do prodeje

  13:59
Opel se drží tradice a třídveřovou astru přichystal jako svébytný model, který s pětidveřovou verzí nemá mnoho společného. Spíš než hatchback připomíná novinka sportovní kupé. V nabídce budou převažovat benzínové turbomotory, top verze OPC se začne prodávat až napřesrok.
Opel Astra GTC

Opel Astra GTC | foto: Opel

S představením třídveřové astry Opel docela otálel. Základní pětidveřový model Astry se představil světu v roce 2009 a v prodeji je od loňska. Následovala verze kombi a na sportovní třídveřový model se dostalo až nyní. Verze GTC vychází z loňské studie Paris a začne se prodávat od června v Německu, u nás by se měla objevit do podzimu. Základní cena u našich západních sousedů atakuje hranici 20 000 euro, v přepočtu těsně pod půl milionem korun. Nejdražší diesel stojí o 5000 euro více (asi 120 000 korun).

Opel Astra GTC

Přestože se Astra GTC, jak se již tradičně třídveřová varianta jmenuje, tváří jako sestra základního hatchbacku, tak s ním nemá mnoho společného. Stejně jako v předešlé generaci astry bude i u té aktuální varianta GTC svébytným modelem, který se od základní pětidveřové verze výrazně odlišuje. Má jinou karoserii a inovovaný podvozek. Upravená bude i nabídka motorů, z které až na jeden vypadnou nepřeplňované benzíny a zůstane jediný diesel.

Karosérii GTC se designérům Opelu podařilo pořádně zakulatit. Auto tak vypadá spíš jako kupé než třídveřový hatchback, což ostatně bylo záměrem. Díky této koncepci se Astra GTC odlišuje od hlavního konkurenta v podobě VW Golf a jde podobnou cestou, jako třeba megane od Renaultu. Pro zákazníky je to lákavé řešení, za rozumné peníze dostanou sportovní kupé, které by jako samostatná modelová řada stálo mnohem více a nevypadá jako základní model ochuzený o dvojici zadních dveří.

Opel Astra GTC

A že vzal Opel oddělení základní verze s pěti dveřmi a kupé GTC od podlahy, svědčí minimum společných prvků, které oba modely sdílejí. Podle všeho to jsou jen zrcátka, anténa na střeše a stejná je i palubní deska. Přední maska s nárazníkem a spoilerem je u GTC jasně agresivnější a to samé v bledě modrém platí i pro zadní partii auta.

Co se designérům rozhodně povedlo, je boční profil. Elegantní linii svažující se střechy doplňuje vysoký ponton karoserie. Ten ale odlehčují dva výrazné prolisy, jeden za předním blatníkem, který přechází do zvýrazněného prahu a druhý, který od kliky pokračuje plynulým obloučkem až okolo zadních světel. Na prvních snímcích je Astra GTC vyobrazena ve výrazném žlutém laku, na kterém křivky karoserie výrazně vyniknou. U tmavších odstínů laků to ale nemusí být tak markantní.

Opel Astra GTC

Z výbavy zaujme vylepšení systému snímání dopravních značek a doplnění systému sledujícího opuštění jízdního pruhu o sledování vzdálenosti vozidel před sebou. Adaptivní světlomety AFL+ budou v modelu GTC s podporou kamery Opel Eye. Tyto prvky ale patří do příplatkové výbavy dohromady za přibližně 1700 euro.

Několik inovací se odehrálo i pod líbivou karosérií. Přední náprava používá vzpěry High Performance Strut, které připomínají řešení přední nápravy špičkového modelu OPC z vyšší modelové řady Insignia. Toto řešení zavěšení pomáhá lepšímu vedení kol v zatáčkách. Astra OPC se oproti základnímu modelu Astry snížila o 1,5 centimetru, podvozek se ale zvětšil ve všech rozměrech. Rozvor narostl o centimetr, rozchod kol vpředu pak dokonce o čtyři centimetry a vzadu o tři. To vše by mělo prospět stabilitě vozu a jeho sportovnějším ambicím.

Vcelku logicky Opel redukoval nabídku motorů pro toto sportovní kupé. Z šestice zážehových agregátů základního modelu ubral dva atmosférické motory. V nabídce tak zůstala dvojice motorů 1,4 Turbo Ecotec s výkony 88 a 103 kW, který doplňuje zatím nejsilnější varianta s motorem 1,6 Turbo Ecotec, který dává solidní výkon 132 kW a základní atmosférický benzín 1,4l s výkonem 74 kW.

V případě dieselových motorů byla redukce běžné nabídky ještě razantnější a pro GTC Opel vybral jediný agregát. Inovovaný dieselový dvoulitr CDTI má výkon 121 kW a se systémem start/stop kombinovanou spotřebu pod pět litrů nafty na sto kilometrů. Vrcholem nabídky bude verze OPC, která ale přijde na trh až v průběhu příštího roku a Opel zatím neupřesnil, jakým motorem špičkový model vybaví.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...