Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to podvod, který policii nezajímá

  11:07aktualizováno  11:07
Zákon by měl zakázat manipulaci s tachometry. Podobné jednání by mělo být považováno za trestný čin. Myslí si to Petr Mikšovský ze Sdružení na ochranu vlastníků automobilů. "Neustále se na nás obracejí lidé, kteří naletěli podvodníkům, a to, že mají mnohem opotřebovanější vůz, než si původně mysleli, zjistili až po kontrole v autorizovaném značkovém servisu," dodává.

REPORTÁŽ: Chcete lepší cenu? Uberte kilometry ...zde

Říkáte, že se na vás stále obracejí oklamaní lidé. Dá se odhadnout, kolik ojetých aut, která se objevují na trhu, mají upravený tachometr?
Odhaduji, že se to může týkat až 60 procent ojetých aut. Je to ale opravdu jen odhad, zcela určitě jde ale o tisíce aut ročně. A neustále to narůstá.

Dá se přetáčení tachometrů nějak zamezit?
V případech, kde se přetočením tachometru změní cena auta v neprospěch zákazníka o více než pět tisíc korun, jde o trestný čin podvodu a měla by to řešit policie. Ta ale postupuje laxně a takové věci ani nevyšetřuje. Pomohlo by, kdyby přetáčení tachometru bylo jasně označené za trestný čin. S příslušnými orgány státní správy jsme už o tom mluvili, zatím ale bez výsledku.

Kdo ten podvod spáchá? Vlastník auta, nebo i ten, kdo mu tachometr upravuje?
V první řadě je to majitel auta, pokud si tedy nechá tachometr přetočit s úmyslem, že tím zvýší cenu auta o víc než 5000 korun. Trestně odpovědný je ale i ten, kdo mu v tom pomáhá a ví, za jakým účelem se úprava dělá.

Je přetáčení tachometru problém pouze České republiky?
Je problémem spíše postkomunistických zemích. Ve vyspělých západních zemích se děje také, ale v mnohem menší míře. Zákazník zde má šanci získat o historii kupovaného ojetého auta více údajů. Třeba v Holandsku existují takzvané autopasy se záznamy servisních prohlídek a stavu najetých kilometrů. V Německu je to rovnou trestné. Podobná opatření by se měla rozhodně zavést i u nás.

"Kolik kilometrů chcete ubrat? Je to jenom na vás."

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.