Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je tu Toyota Auris: Corolla nepochopitelně odchází

  11:19aktualizováno  11:19
Těžko pochopit proč se Toyota rozhodla poslat na odpočinek jméno, které je po desetiletí synonymem pro kvalitu. Král tabulek spolehlivosti je mrtev! Ať žije král! Corolla už napříště nebude corollou, ale aurisem.

Toyota Auris | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

U toyoty začne co nevidět zlatá éra - auris éra. Jméno, které se hezky rýmuje s druhým velikánem prodejů Toyoty - yarisem.

S malým bratříčkem je auris spřížněný také designově, kabát má střižený hodně podobně, pro autosalon zvolil zlatou barvu, kterou má ve jméně (Aurum je latinské označení pro zlato).

Prozatím se Toyota Auris v Paříž prezentuje jen jako koncept, už je ale - vzhledem k dravé konkurenci - více než na čase, aby vyrazila na silnici.

Stávající corolla neoplývá prostorem, auris to má napravit. Proztím jsou známy jen vnější rozměry. Do délky má 4226 milimetrů, do šířky zabírá 1762mm a na výšku měří 1530 mm.

“Auris je koncept vysokého a velmi prostorného vozu. Horní linie oken, krátké převisy a dopředu orientovaná architektura kabiny podtrhují dynamiku a agilnost automobilu. Nazýváme to perfektní nevyváženost”, říká Wahei Hirai, vedoucí designérského centra Toyoty.

Interiér vypadá vcelku civilně, nejvíce se výtvarníci odvázali při tvarování panelu navazujícího na středový tunel. Zbytek je na tradičních místech, tvůrci slibují praktičnost a dokonalou ergonomii. Řadicí páka je tak umístěna hodně vysoko, na dosah od volantu.
 
Nechybí prosklená střecha, bez které se auta už ani neodvažují překročit práh autosalonu. Prostornost a vzdušnost interiéru podpoří kromě velkých oken také zcela rovná podlaha vzadu.

Ten správný koktejl, který zákazníci rádi, musí obsahovat také sportovní ingredience. Auris proto přijel na pařížské molo na 19 palcových kolech z lehké slitiny, za kterými vykukují velké třmeny brzd, na zádi se kromě nezbytné chromované koncovky výfuku objevila také "tuningová" stříbrná světla.

Po francouzském testování reakcí návštěvníků autosalonu na auris by Toyota měla konečnou sériovou podobu představit v příštím roce.

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.