Je tu Toyota Auris: Corolla nepochopitelně odchází

  11:19aktualizováno  11:19
Těžko pochopit proč se Toyota rozhodla poslat na odpočinek jméno, které je po desetiletí synonymem pro kvalitu. Král tabulek spolehlivosti je mrtev! Ať žije král! Corolla už napříště nebude corollou, ale aurisem.

Toyota Auris | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

U toyoty začne co nevidět zlatá éra - auris éra. Jméno, které se hezky rýmuje s druhým velikánem prodejů Toyoty - yarisem.

S malým bratříčkem je auris spřížněný také designově, kabát má střižený hodně podobně, pro autosalon zvolil zlatou barvu, kterou má ve jméně (Aurum je latinské označení pro zlato).

Prozatím se Toyota Auris v Paříž prezentuje jen jako koncept, už je ale - vzhledem k dravé konkurenci - více než na čase, aby vyrazila na silnici.

Stávající corolla neoplývá prostorem, auris to má napravit. Proztím jsou známy jen vnější rozměry. Do délky má 4226 milimetrů, do šířky zabírá 1762mm a na výšku měří 1530 mm.

“Auris je koncept vysokého a velmi prostorného vozu. Horní linie oken, krátké převisy a dopředu orientovaná architektura kabiny podtrhují dynamiku a agilnost automobilu. Nazýváme to perfektní nevyváženost”, říká Wahei Hirai, vedoucí designérského centra Toyoty.

Interiér vypadá vcelku civilně, nejvíce se výtvarníci odvázali při tvarování panelu navazujícího na středový tunel. Zbytek je na tradičních místech, tvůrci slibují praktičnost a dokonalou ergonomii. Řadicí páka je tak umístěna hodně vysoko, na dosah od volantu.
 
Nechybí prosklená střecha, bez které se auta už ani neodvažují překročit práh autosalonu. Prostornost a vzdušnost interiéru podpoří kromě velkých oken také zcela rovná podlaha vzadu.

Ten správný koktejl, který zákazníci rádi, musí obsahovat také sportovní ingredience. Auris proto přijel na pařížské molo na 19 palcových kolech z lehké slitiny, za kterými vykukují velké třmeny brzd, na zádi se kromě nezbytné chromované koncovky výfuku objevila také "tuningová" stříbrná světla.

Po francouzském testování reakcí návštěvníků autosalonu na auris by Toyota měla konečnou sériovou podobu představit v příštím roce.

Autoři: ,


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



ČR zkusí odbočení na červenou. Inspiruje se u Němců, ti ho možná zruší

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Když někteří němečtí dopravní experti slyší o zelené šipce, vidí rudě. Pozůstatek z dob NDR, který se z východního...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Nejslavnější československý motocykl vznikl ilegálně a předběhl celý svět

Jawa 250 Pérák na dobovém prospektu

Ač tomu dnes nic nenasvědčuje, tak Československo bývalo svého času motocyklovou velmocí. A za náš nejslavnější...

Další z rubriky

Praha je rejdiště maskovaných mercedesů. Nový úlovek odhalí příští rok

Maskované prototypy Mercedesů v Praze: GLB a A-Class

Maskovaný mercedes je už tradiční součástí pražského provozu. Auta se zde testují v pravidelném provozu a aktuálně...

Smart slaví dvacet, na oslavu si uřízl střechu a čelní sklo

Smart Forease

Před dvaceti lety Daimler přišel s revolučním městským autem Smart. Toto výročí slaví efektním konceptem, který spojuje...

Corolla je zpátky s velkým kufrem. Místo dieselů má hybrid

Toyota Corolla

Po dvou generacích Aurisu se Toyota vrací k osvědčenému jménu Corolla. Kombi musí v nabídce nahradit nejen předchozí...



Najdete na iDNES.cz