Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jedna ze tří unikátních bugatek je v Česku. Cena 35 milionů

  11:57aktualizováno  11:57
Čtyřicet českých podnikatelů a sběratelů starých vozů si dalo předvánoční dostaveníčko v pražské galerii Prague Classic Car Centre. Do Česka totiž dorazila Bugatti 57 SC Atlantic, asi nejvzácnější veterán, který se u nás kdy prodával.

Výjimečné Bugatti 57 SC Atlantic navrhl syn zakladatele slavné značky. | foto: Jiří KoťátkoMF DNES

"Auto jsem viděl, je to svatý grál," říká Zbyněk Passer, sběratel veteránů a člen představenstva developerské Passerinvest Group. Podle informací MF DNES se cena vozu pohybuje kolem 35 milionů korun.

VIP setkání uspořádal majitel galerie Evžen Majoroš. "Přesvědčil jsem svého přítele a sběratele Jaapa Rubena, aby zkusil svůj vůz prodat v Česku," říká k bugatce Majoroš, jenž rozhýbává tuzemský trh s veterány.

"Investuje do nich stále více lidí, kteří nemají s moto branží nic společného. Ale se Západem se měřit nemůžeme,“ dodává.

Podle studie Mezinárodní federace historických vozidel FIVA se ročně v Evropské unii protočí kolem veteránů 16,7 miliardy eur.

A cena většiny starých automobilů jde nahoru. K nekompromisní investici mají teď příležitost i tuzemští fajnšmekři.

Model Bugatti 57 SC Atlantic byl totiž vyroben jen ve třech kusech. Jeden vlastní módní magnát Ralph Lauren, druhý americký neurolog Peter Williamson a třetí může stát v české garáži.

Na rozdíl od prvních dvou vozů, které jsou v původním stavu a mají jasnou historii, čemuž odpovídá i jejich cena (Lauren za něj údajně zaplatil 15 milionů dolarů), byla v Česku nabízená bugatka prakticky znovu postavena v roce 1996.

Jejím základem je podle šéfů galerie třetí "ztracený" vůz, který byl v padesátých letech téměř zničen při havárii s vlakem.

Při rekonstrukci však byly použity původní díly, z nichž měly na sklonku třicátých let vzniknout další tři kusy. To se kvůli jejich ceně nestalo.

Pokud se v Česku nenajde do jara kupec, poputuje vůz patrně zpět k dnešnímu majiteli.

Bugatti 57 SC AtlanticBugatti 57 SC AtlanticBugatti 57 SC Atlantic



Bugatti 57 SC AtlanticBugatti 57 SC AtlanticBugatti 57 SC Atlantic



Bugatti 57 SC AtlanticBugatti 57 SC AtlanticBugatti 57 SC Atlantic



Bugatti 57 SC AtlanticBugatti 57 SC AtlanticBugatti 57 SC Atlantic



Bugatti 57 SC AtlanticBugatti 57 SC AtlanticBugatti 57 SC Atlantic




Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Ford Mondeo 2,0 TDCi ...
Ford Mondeo 2,0 TDCi ...

r.v. 2015, naj. 59 000 km, diesel
655 456 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.