"Auto jsem viděl, je to svatý grál," říká Zbyněk Passer, sběratel veteránů a člen představenstva developerské Passerinvest Group. Podle informací MF DNES se cena vozu pohybuje kolem 35 milionů korun.
VIP setkání uspořádal majitel galerie Evžen Majoroš. "Přesvědčil jsem svého přítele a sběratele Jaapa Rubena, aby zkusil svůj vůz prodat v Česku," říká k bugatce Majoroš, jenž rozhýbává tuzemský trh s veterány.
"Investuje do nich stále více lidí, kteří nemají s moto branží nic společného. Ale se Západem se měřit nemůžeme,“ dodává.
Podle studie Mezinárodní federace historických vozidel FIVA se ročně v Evropské unii protočí kolem veteránů 16,7 miliardy eur.
A cena většiny starých automobilů jde nahoru. K nekompromisní investici mají teď příležitost i tuzemští fajnšmekři.
Model Bugatti 57 SC Atlantic byl totiž vyroben jen ve třech kusech. Jeden vlastní módní magnát Ralph Lauren, druhý americký neurolog Peter Williamson a třetí může stát v české garáži.
Na rozdíl od prvních dvou vozů, které jsou v původním stavu a mají jasnou historii, čemuž odpovídá i jejich cena (Lauren za něj údajně zaplatil 15 milionů dolarů), byla v Česku nabízená bugatka prakticky znovu postavena v roce 1996.
Jejím základem je podle šéfů galerie třetí "ztracený" vůz, který byl v padesátých letech téměř zničen při havárii s vlakem.
Při rekonstrukci však byly použity původní díly, z nichž měly na sklonku třicátých let vzniknout další tři kusy. To se kvůli jejich ceně nestalo.
Pokud se v Česku nenajde do jara kupec, poputuje vůz patrně zpět k dnešnímu majiteli.