Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jedno auto, ale třeba i desetkrát jinak

  15:59aktualizováno  15:59
Svět na kolech je rozmanitější. Jedno je jisté něco se děje. Něco zatím ještě přesně nezřetelného a další překvapení nejsou vyloučena. Naznačoval to i pohled do výstavních hal při letošním pařížském autosalonu. Co tedy vlastně běžného motoristu čeká v příštích letech?Podrobnosti i bohatou fotogalerii najdete v příloze Pařížský autosalon 2002!
Pravděpodobně to ještě nebudou tříkolky, jen výjimečně najdeme pod kapotou alternativní pohon. Vývoj jde však tím směrem, že ačkoli se automobilky slučují nebo alespoň v určitých oblastech spolupracují, modelů, typů aut a verzí bude určitě přibývat.Markantní to je i při porovnání současného stavu s minulostí. Když se zaměříme pouze na kategorii běžných rodinných aut, pak zjistíme, že neuvěřitelně přibylo typů karoserií. Někdy v šedesátých až sedmdesátých letech minulého století většina výrobců nabízela pouze jeden typ karoserie - obvykle to byl sedan. Pravda, existovaly i vozy s useknutou zádí, bylo možno na silnicích zahlédnout i kombíky. Jenže teď i v městském provozu běžně potkáte nejen auta s těmi tradičními karoseriemi, ale také velkoprostorové vozy, poloterénní i plnokrevné terénní automobily s interiérem v kůži, dodávkové automobily v osobních verzích.

Karoserií je hodně, ale ani to nestačí

Karosářských verzí postavených na shodné podvozkové plošině, jako má základní model, bude nadále přibývat. Automobilky prostě nechtějí dopustit, aby potenciální kupec nového auta, který zatouží dejme tomu po velkoprostorovém automobilu,
Na silnicích až neuvěřitelně přibývá typů karosérií

OHNIVZDORNÝ PEUGEOT 206. Ani benzin, ani nafta - palivové články pohánějí zatím jen skutečně pokusnou verzi tohoto vozu. Hasičská úprava má název H2O a posádka by mohla pracovat i v prostředí bez kyslíku. Zásobník kyslíku potřebný k fungování palivového článku se využívá i pro dýchání posádky.
musel nakonec zajít do autosalonu jiné značky, protože ta jeho oblíbená takový model nenabízí. Samozřejmě, že nadále budou existovat v masové míře vyráběné modely, typu například Volkswagen Golf hatchback, které mají natolik univerzální vlastnosti, že dokážou vyhovět velké části motoristů. Co je také zřejmé, že přibývá verzí výbav a vozů. Všichni ještě máme v paměti doby, kdy i nová Škoda Felicia už za časů Volkswagenu se ve Škodovce nabízela pouze se dvěma stupni výbavy Lx a GLx. Dnes má fabia, stejně jako jako octavia, čtyři stupně základních výbav, kromě toho je na výběr až deset různých motorů. Díky možnosti těchto kombinací, a navíc ještě barev je téměř každý vůz originálem. Takto si samozřejmě počínají všichni významní výrobci aut.

Hledá se všestranně využitelný automobil

Ani to nestačí. Jsou samozřejmě rodiny, kde mají v garáži vily zaparkováno několik aut - od maličkých vozů pro pojíždění ve městě, přes reprezentativní limuzínu hlavy rodiny - váženého obchodníka, dále velkoprostorový nejlépe offroadový vůz a konečně něco pro zábavu, například typický sporťák typu Ferrari či Porsche. Jenže čím dál více lidí, už například proto, že bydlí v činžáku a obtížně v blízkosti svého bytu hledají míst k zaparkování pro jediné své auto, hledá takové univerzální auto, které by mohlo být podle okolností jak městským vozítkem, tak by uspokojovalo potřeby při dovolené.

Motory nebudou až tak velké

Zatímco ještě před pár lety nabídka motorů u většiny automobilek začínala na objemu větším než třináct set kubických centimetrů, vznětové agregáty mívaly obsah minimálně devatenáct set kubických centimetrů dnes nejsou výjimkou i v autech o délce téměř čtyř metrů ani litrové benzinové motory či dieselové čtrnácti či patnáctistovky. "Dieselů bude stále přibývat a za pár let se aut s tímto pohonem bude prodávat výrazně více než zážehových," předpovídá i odborná studie publikovaná na minulém frankfurtském autosalonu.

Peugeot 206 CC 2.0 kabriolet - zezadu

Peugeot 206 CC 2.0 kabriolet - střecha

Peugeot 206 CC 2.0 kabriolet - interiér

Peugeot 206 CC

Peugeot 206 CC Roland Garros

Nejlevnější verze: Contact 1,1 3dv.: 274 900 Kč.Výbava obsahuje airbag řidiče, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, posilovač řízení. Nejlepší verze: Contact 1,1 5dv.: 289 900 Kč. Výbava je shodná.

Autor:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.