Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jeep Compass: hračička pro mladé boháče

  17:24aktualizováno  17:24
Pro mladé bohaté nadšence připravil Jeep svůj nejnovější model Compass, který poprvé veřejnosti představil na detroitském autosalonu. Určení "hračičky" z koncernu DaimlerChrysler má být jasné: víkendové výjezdy mimo město. Rentabilitu výroby Compassu však musí ještě američtí šéfové propočítat.

Studie, která je inspirovaná již čtyři roky starým konceptem Jeepster, byla postavena na platformě současného Jeepu Cherokee. Liší se však především nižší světlou výškou. Vůz tak sice obstojí na běžných silnicích a dálnicích, ale v terénu s klasickými off-roady srovnání nesnese. Určením se tak blíží spíše kategorii SUV, i když jde jen o dvoudvéřák.

Koncept Compass byl osazen šestiválcem 3,7 litru s výkonem 157 kW a točivým momentem 319 N. m. Tento motor jej zrychlí na "stovku" za rovných 9 sekund a dokáže uhánět maximální rychlostí okolo 176 km/h. Studie Compass vážící 1406 kg má rozměry 4150x1834x1636 mm, rozvor 2649 mm, rozchod 1544 mm a světlou výšku 211 mm.

Pro mladé je určen i interiér vozu. Čtyři cestující se mohou pohodlně položit do celokožených sedadel s goretexovou výplní, palubní deska s chromovanými doplňky vyjadřuje na první pohled značnou robustnost, o kterou koneckonců výrobci šlo. Jeep totiž chce být stále spojován s odolností armádních vozů, jenž mu zajistily současnou slávu.

Toto v Detroitu potvrdil i hlavní designér Michael Castiglione. "Našim cílem u Compassu byla robustnost, odolnost a výdrž. Mužete vozu ubližovat, jet s ním kamkoli, kdykoli," pronesl při úvodní show zástupce Jeepu.

Koncept Jeep Compass

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.