Jeep Treo: terénní kudlanka nábožná

  • 5
Legendární značka známá výrobou nezničitelných off-roadů, schopných pokořit sebeobtížnější překážky, chce ukázat, že umí nejen velké automobily. Konstruktéři Jeepu proto vytvořili studii Treo, se kterou se pochlubili na autosalonu v Tokiu.

Vozidlo s techno-hmyzí vizáží by bylo možné popsat též jako "svalnatý" čtyřkolový Smart. Oproti smartu se ale do Trea poskládají tři cestující a s sebou si do hor mohou vzít jízdní kola.

Podle mínění automobilky jsou k převozu ideální jízdní kola Rubicon, chlubící se značkou Jeep (jak jinak). Je však třeba odmontovat přední kolo. Vozítko je sice prozatím pouhou studíí, hrdě se však hlásí ke značce. Sedm žeber masky a "zírající" kulatá světla jsou toho jasným důkazem.

Nekonvenční vozidlo má stálý pohon všech kol. Platforma auta využívá technologii drive-by-wire (pevné vazby mezi řízením a jednotlivými agregáty nahrazuje elektronika) a pohon palivovými články, popřípadě jinými alternativními pohony. Prozatím se Jeep Treo musí spokojit s dvěma elektromotory, pohánějícími odděleně kola zadní a přední nápravy.

Na rozdíl od Smartu má treo poněkud velkorysejší zavazadlový prostor, který je možno ještě zvětšit sklopením zadního sedadla. Designéři se při navrhování minijeepu řídili zásadou nic neskrývat. Závěsy kol jsou přístupné očím všech kolemjdoucích zvědavců, spíše symboliské blatníky odhalují mohutné pneumatiky "do Skalistých hor" apod. Bytelnost především říkali si u Jeepu při navrhování zrcátek nebo světel.

Robustnost kombinovaná s úspornou elegancí. Vše co řidič potřebuje k řízení je sdruženo do jediného panelu, který je jakoby zavěšen na konzoli přístrojové desky. Je tak usnadněna výroba varianty s pravostranným řízením. Prvky výbavy pro pohodlí (klimatizace, satelitní navigace, autoradio) jsou sdruženy do jediného dotykového displeje - ten je ještě ke všemu odnímatelný.

Do Trea se poskládají tři cestující a s sebou si do hor mohou vzít jízdní kola.

Dle mínění automobilky jsou k převozu ideální jízdní kola Rubicon, chlubící se značkou Jeep (jak jinak).

Vozidlo s techno-hmyzí vyzáží by bylo možné popsat též jako "svalnatý" čtyřkolový Smart.

Vše co řidič potřebuje k řízení je sdruženo do jediného panelu.

Nekonvenční vozidlo, má permanentní pohon všech kol.

Vozítko je sice prozatím pouhou studíí, hrdě se však hlásí ke značce. Sedm žeber masky a "vyvalená" kulatá světla jsou toho jasným důkazem.