Jeep Treo: terénní kudlanka nábožná

  17:04aktualizováno  17:04
Legendární značka známá výrobou nezničitelných off-roadů, schopných pokořit sebeobtížnější překážky, chce ukázat, že umí nejen velké automobily. Konstruktéři Jeepu proto vytvořili studii Treo, se kterou se pochlubili na autosalonu v Tokiu.

Vozidlo s techno-hmyzí vizáží by bylo možné popsat též jako "svalnatý" čtyřkolový Smart. Oproti smartu se ale do Trea poskládají tři cestující a s sebou si do hor mohou vzít jízdní kola.

Podle mínění automobilky jsou k převozu ideální jízdní kola Rubicon, chlubící se značkou Jeep (jak jinak). Je však třeba odmontovat přední kolo. Vozítko je sice prozatím pouhou studíí, hrdě se však hlásí ke značce. Sedm žeber masky a "zírající" kulatá světla jsou toho jasným důkazem.

Nekonvenční vozidlo má stálý pohon všech kol. Platforma auta využívá technologii drive-by-wire (pevné vazby mezi řízením a jednotlivými agregáty nahrazuje elektronika) a pohon palivovými články, popřípadě jinými alternativními pohony. Prozatím se Jeep Treo musí spokojit s dvěma elektromotory, pohánějícími odděleně kola zadní a přední nápravy.

Na rozdíl od Smartu má treo poněkud velkorysejší zavazadlový prostor, který je možno ještě zvětšit sklopením zadního sedadla. Designéři se při navrhování minijeepu řídili zásadou nic neskrývat. Závěsy kol jsou přístupné očím všech kolemjdoucích zvědavců, spíše symboliské blatníky odhalují mohutné pneumatiky "do Skalistých hor" apod. Bytelnost především říkali si u Jeepu při navrhování zrcátek nebo světel.

Robustnost kombinovaná s úspornou elegancí. Vše co řidič potřebuje k řízení je sdruženo do jediného panelu, který je jakoby zavěšen na konzoli přístrojové desky. Je tak usnadněna výroba varianty s pravostranným řízením. Prvky výbavy pro pohodlí (klimatizace, satelitní navigace, autoradio) jsou sdruženy do jediného dotykového displeje - ten je ještě ke všemu odnímatelný.

Do Trea se poskládají tři cestující a s sebou si do hor mohou vzít jízdní kola.

Dle mínění automobilky jsou k převozu ideální jízdní kola Rubicon, chlubící se značkou Jeep (jak jinak).

Vozidlo s techno-hmyzí vyzáží by bylo možné popsat též jako "svalnatý" čtyřkolový Smart.

Vše co řidič potřebuje k řízení je sdruženo do jediného panelu.

Nekonvenční vozidlo, má permanentní pohon všech kol.

Vozítko je sice prozatím pouhou studíí, hrdě se však hlásí ke značce. Sedm žeber masky a "vyvalená" kulatá světla jsou toho jasným důkazem.

Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

Devět z deseti reflexních pásek nevyhovuje předpisům

reflexní páska

Devět z deseti reflexních pásek, které letos zkontrolovala Česká obchodní inspekce, nesplnilo předpisy. Pásky...

Najdete na iDNES.cz