Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jen pro jistotu...

aktualizováno 
Třicetiletý podnikatel Jan usedá do dvoulitrového mondea a vyráží na další dlouhou služební cestu s kufrem plným zboží.
Třicetiletý podnikatel Jan usedá do dvoulitrového mondea a vyráží na další dlouhou služební cestu s kufrem plným zboží. Proplétá se městem k výpadovce a pak, než začnou ty dlouhé otravné kilometry po dálnici, sahá po malé krabičce přichycené na palubní desce. Mačká tlačítko "On" a displej antiradaru ožije. Jan najíždí na dálnici a ustaluje ručičku rychloměru mezi 150 a 160 km/h. Občas ho i tak předjede o dost rychlejší automobil. "Antiradar jsem si pořídil před třemi lety. Ale nemůžu říct, že bych s ním jezdil nějak rychleji," říká podnikatel, který ročně najede kolem 40 tisíc kilometrů. Když se v části dálnice, kde je snížena rychlost kvůli pracím přitom nikde nejsou k vidění montérky ani nějaký stroj -, objeví v dálce osobní auto s trojúhelníkem na krajnici, sundává Jan nohu z plynu. Antiradar přitom ani nepípl. "To jsou ty případy, proč jsem si detektor pořizoval - nenechat se nachytat na místech, která nejsou nebezpečná a kde je měření rychlosti od policie normální podlost," říká a nespouští oči ze stojícího auta. Jan nikdy nezpůsobil žádnou dopravní nehodu, a jak sám říká, kolem škol a přechodů pro chodce jezdí stejně pomalu. S antiradarem jezdí prý podobně jako dříve bez něj.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.