Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jen pro ostré hochy: Iveco Massif

aktualizováno 
Svět šílí po SUV. Naleštěných hromadách plechu, které sice mají poháněná všechna kola, silný motor a zabírají hromadu místa, ale bahnění v terénu jim moc nevoní. I proto je italská novinka z produkce Iveca víc než sympatickým návratem ke kořenům.

Hrabavá novinka jede ve stopách slavného předchůdce off-road vozů z Apeninského poloostrova: Fiat Campagnola. Tradiční italský nákladní teréňák z roku 1951 se stal doslova ikonou budování poválečné Itálie.

Už na první pohled to není žádné ořezávátko. V jeho rodokmenu vystopujeme i nesmrtelný Land Rover Defender, který letos slaví 60leté působení na zpevněných, nezpevněných i na pohled nezdolatelných cestách celého světa. Massif tedy míří do končin, kam se odváží jen nejoffroadovatější mohykáni s rámovým podvozkem.

Hranatému drsňákovi šlechtil vizáž sám velký Giorgietto Giugiaro, který dává tvář i dalším ivecům.

Massif vychází ze španělské Santany PS-10/Anibal, která kdysi vznikla z defenderu. Základní tvary a proporce tedy byly předem dány. K mání bude ve třech karosářských verzích. Ve tří- a pětidveřové verzi, jako pickup a kabina s podvozkem. Základem všeho je odolný rám, který je zárukou dlouhověkosti.

Italský off-road dostane naftový třílitr z produkce Iveca a šestistupňovou manuální převodovku. Přeplňovaný diesel má v případě slabší verze 110 kilowattů výkonu a 350 kroutících newtonmetrů. Silnější verze nabízí 130 kW a 400 Nm.

Řidič může přepínat mezi pohonem na všechna čtyři nebo pouze na zadní kola, samozřejmostí je redukce.

I při plném zatížení má massif stoupavost sto procent a honosí se předním nájezdovým úhlem 50 stupňů. Zadní nájezdový úhel je 30 stupňů a přechodový úhel je až 34 stupňů. Brodit se může až v půlmetrové hloubce, světlá výška standardního podvozku je 20 cm.

Iveco plánuje, že massif vznikne v různých dalších úpravách: jako ambulance, vojenský speciál nebo pohotovostní vozidlo hasičů, policie či lesníků.

Aby nedošlo k mýlce, Iveco není v terénu žádným zelenáčem. Společnost Iveco Defence Vehicle totiž v Bolzanu vyrábí armádní speciály nejen pro italské vojáky, ale také pro armády Německa, Velké Británie, Švýcarska, Španělska, Norska, Egypta  a dalších zemí.

Iveco Massif v číslech
verze SW 5D SW 3D pick-up podvozek s kabinou
rozvor (mm) 2 768 2 452 2 768 2 768
délka (mm) 4 720 4 248 4 548 4 445
šířka (mm) 1 750
výška (mm) 2 050 2 000
přední nájezdový úhel (stupně) 50
zadní nájezdový úhel (stupně) 24 33 24 24
přechodový úhel (stupně) 30 34 30 30
stoupavost 100 %
sklon svahu (stupňě) 40
brodivost (mm) 500
světlá výška (mm) 200
celková hmotnost (kg) 3 050 2 650 3 050 3 050

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ
Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ

r.v. 2015, naj. 78 400 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.