Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za všechno můžou pomatení aktivisté, zastal se Clarkson Volkswagenu

aktualizováno 
Autoprůmysl už nikdy nebude jako dřív. Alespoň tak to vidí většina státních institucí i zákazníků, kteří se rozhodli zažalovat koncern Volkswagen za falšování údajů při homologaci svých vozů. Nejslavnější motoristický novinář na světě Jeremy Clarkson vidí celou aféru z jiného úhlu.

Jeremy Clarkson má na kauzu Volkswagenu svůj vlastní originální názor. | foto: AP

Jen těžko byste v současnosti hledali v automobilovém světě závažnější téma, než je aféra Volkswagenu. A jen těžko si lze představit, že by se k němu nevyjádřil Jeremy Clarkson, bývalý moderátor pořadu Top Gear. A jak už u něj bývá zvykem, jeho slova si někteří experti za rámeček rozhodně nedají. Jeremy okomentoval aféru dieselgate pěkně zostra ve svém novinovém sloupku v The Sunday Times.

„Z Volkswagenu se tak stal nový ekonomický vyvrhel. Jenže podle mě to, co se stalo, není zas tak úplně špatné,“ tvrdí Clarkson. Podle něj celý příběh začal „v pomatených myslích ekologických aktivistů, kteří nám celé roky tvrdili, že pokud chceme zachránit planetu, musíme všichni kupovat auta s dieselovými motory. A potom, co to půlka z nás udělala, najednou změnili směr a říkají: Ne! Diesely jsou novým nebezpečím.“

Jeremy Clarkson nemůže přijít na chuť ani ekologickým aktivistům, ani úředníkům a vládám jednotlivých států, které rovnou označil za slabomyslné, protože ve snaze chránit „naše děti a štěňátka“ zavedly přísné emisní limity. A tyto normy pak zbytečně donutily výrobce, aby investovali ohromné množství peněz do vývoje motorů, do kterých se navíc musí kvůli nesmyslným požadavkům přilévat močovina (roztok močoviny známý pod označením AdBlue používá systém SCR k eliminaci NOx - pozn. red).

Ekologičtí aktivisté přitom podle Clarksona používají scestné argumenty. „Matematici z Greenpeace vypočítali, že ignorováním pravidel celý koncern Volkswagenu zabil 1 700 lidí. Jenže to je nesmysl, protože 60 procent emisí NOx nepochází ze silniční dopravy a většinu ze zbývajících 40 procent mají na svědomí nákladní automobily a autobusy.“

Podívejte se, o co jde v kauze Dieselgate:

Volkswagen tak podle Clarksona udělal jedinou rozumnou věc, a sice že tato pravidla začal ignorovat. „Nemluvíme tady o ignorování závažných faktů, jako například v případě testování nových léků nebo u průmyslových havárií. Jde jenom o ohýbání pravidel v dobrém slova smyslu.“

Ve svém sloupku zmiňuje i dva jiné případy z historie, kdy automobilky údajně podváděly při homologaci nových modelů, ale podobným excesům nepřikládá žádnou váhu. „I když nám BBC nebo Guardian nebo papež budou tvrdit něco jiného, tohle všechno není otázka života a smrti. Je to jen hloupá hra,“ tvrdí Clarkson.

A sám přiznává, že si v létě jeden automobil od Volkswagenu koupil, ale zplodiny z výfuku ho na rozdíl od výkonu nebo kvality montáže nezajímají. „Kašlu na to, stejně jako každý normální člověk na tomto světě.“

Clarksonovi na prestiži německé firmy záleží a nabádá vedení firmy, aby se přestalo ustrašeně omlouvat na tiskových konferencích a tvrdě stálo za svojí značkou. A manažery vybízí, aby se s celou situací vyrovnali s humorem.

„Hej, Volkswagene, podívej se na to takhle. My víme, že celá aféra je jenom vtip a budeme se ti kvůli tomu smát. Takže nás raději předběhni a vysměj se sám sobě, než k tomu budeme mít příležitost my,“ píše na závěr svého sloupku.

Celý článek v anglickém jazyce na placené verzi The Sunday Times si můžete přečíst ZDE.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.