Jet 2 - kombi-kupé od Bertoneho

  • 12
Oblek šitý na míru je v lepší společnosti samozřejmostí. Nosí ho britští gentlemani jezdící v Aston Martinu, stejně jako rozmařilí snílci ochotní vydat horentní sumy peněz za výlučnost. Bertone svou ženevskou studií jet 2 oslovuje obě skupiny. Elegantnímu a dravému sportovnímu Aston Martinu "ušil" slušivý "kombi-oblek".

Koncept představený "na letošní Ženevě" vychází z Aston Martinu Vanquish, ze kterého zůstalo zachováno ztvárnění přídě a mechanická část. Protože si Bertoneho návrháři usmysleli, že do Jetu nacpou mimo základních dvou ještě další dvě sedadla navíc, byl o 21 centimetrů prodloužen rozvor. Ve všem ostatním byl kladen důraz na zachování rozumných nákladů a především, ponechání v původním stavu těch částí vozu, které podléhají homologaci.

Bertone Jet 2 tak splňuje koncept moderního nesériového automobilu s vysokou přidanou hodnotou (alespoň po estetické stránce). Automobilu, který namísto klasického kabátu obléká nekonvenční "haute-coture", pod nimi ale ukrývá známá a osvědčená technická řešení. Jet 2 je vlastně vzpomínkou na zlatá léta padesátá a šedesátá, kdy na podvozcích výjimečných aut vznikaly pod rukama karosářských kouzelníků sochy na čtyřech kolech, které ovšem byly schopné provozu. Stejné cíle splňuje i nová studie, přesto že je nesériovým konceptem, splňuje všechny bezpečnostní požadavky kladené na "sériovky".

Dvojka v názvu je reminiscencí na Aston Martin Jet postavený v roce 1961 pod dohledem Nuccia Bertoneho. Na základě Aston Martinu DB4 GT vznikl jedinečný a jediný exemplář, dokazující že italští karosáři stále umí.

Pro individualisty
Mimo nadité peněženky si Bertone Jet 2, díky rafinovaným tvarům, nekonvenčnímu zaměření a exkluzivitě, žádá i notnou dávku odvahy. Majitel se totiž bude prohánět v autě, které je neobvyklou symbiózou silného kupé 2+2 a kombi. Volba kombi-zádě není tolik o praktičnosti, jako o nekonvenčnosti a touze šokovat. Milionář se stěhovací mánií si ale taky přijde na své - zadní sedadla jsou sklopná.

Zálibu "luxusních" klientů v luxusních materiálech uspokojí interiér vykládaný dřevem z hrušně, hliník a vybraná kůže. Vše samozřejmě s nádechem stylu 50. a 60. let.

Podle nepotvrzených informací můžete kombi-kupé opravdu mít. Za základní Vanquish zaplatíte okolo 5 milionů a u Bertoneho si za přestavbu napočítají dalších 50 tisíc euro (1,6 milionu korun).

Špetka historie
Spolupráce mezi Aston Martinem a Bertone začíná v roce 1953. Vznikají dva exempláře přestavby modelu DB2/4 - prvním z nich je závodní kupé, druhý pak kabriolet 2+2.
O dva roky později opět model DB2/4 inspiruje Bertoneho ke stavbě elegantního dvousedadlového roadsteru.

V roce 1961 pak vzniká kupé 2+2, které je dodnes považováno za jednu z nejpovedenějších Bertoneho kreací. Jedinečný kousek postavený z DB4 GT však zůstal také jediným exemplářem. Jmenoval se Jet, oslnil na ženevském autosalonu v roce 1961 a v roce 2001 vyhrál renomovanou soutěž elegance Villa d´Este. 

,