Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jezdíte autem více, nebo méně v porovnání s časy, kdy byl benzin mnohem levnější než nyní?

aktualizováno 
Robert Novák, 28 let, živnostník z Prahy, 20 000 kilometrů ročně, Ford Escort kombi

Jezdím stejně, protože musím rozvážet zboží.
Robert Novák, 28 let, živnostník z Prahy, 20 000 kilometrů ročně, Ford Escort kombi

Jezdím stejně, protože musím rozvážet zboží. Ale kvůli vyšší ceně benzinu budeme zdražovat výrobky. Menším zákazníkům navíc nedodáváme zboží tak rychle jako dříve. Čekáme, až se naplní auto, pak vyjde rozvoz levněji.

Josef Medek, 53 let, zaměstnanec plynárenské firmy ve Zlíně, 8000 kilometrů ročně, Honda Civic

Automobil používáme s manželkou k cestě do práce, která je asi deset kilometrů vzdálená. Naštěstí dojíždíme oba do stejného místa. Je totiž třeba dobře počítat, jestli se vyplatí auto nebo veřejná doprava. Ceny benzinu jsou hrozné, ale zatím jezdíme beze změny. Hranicí únosnosti je podle mě už cena přes třicet korun za litr. Na dovolenou vůz nepoužívám - ne kvůli ceně paliva, ale proto, že s sebou nese spoustu starostí.

Josef Vytřísal, 73 let, důchodce z Červenky u Uničova, méně než 1000 kilometrů ročně, Škoda 120

Jsme důchodci a určitě jezdíme méně než dříve. Tankujeme jednou měsíčně maximálně za pět set korun. Auto používáme, když jedeme do Olomouce, ale teď raději v půlce cesty přestoupíme na vlak. Tak nás to přijde levněji.

Otakar Ferfecký, 30 let, realitní makléř z Prahy, 35 000 kilometrů ročně, Mercedes 250 TD

Já jsem na růst cen paliv reagoval tak, že jsem benzinový vůz vyměnil za naftový. Přesto mě zlobí i vysoká cena nafty, ale ježdění jsem neomezil. Bohužel, dříve mne to stálo tisícovku týdně, dnes dám za naftu patnáct set. Jeden můj kamarád říká: ať stojí litr benzinu třeba i stovku, jen aby ubylo aut a jezdilo se lépe. Kvůli ucpaným silnicím a drahé naftě dnes více kalkuluju s tím, jestli nepojedu metrem. A snažím se chovat za volantem víc ekonomicky, jezdím pomaleji než dříve.

David Pechar, 29 let, zaměstnanec strojírenské firmy z Teplic, 8000 kilometrů ročně, Trabant 601 S

Jezdíme stejně, protože našeho trabanta nepoužíváme tak často. Autem cestujeme hlavně na nákup nebo pár desítek kilometrů do Ústí nad Labem. Kdyby stál benzin čtyřicet korun, začal bych přemýšlet, zda se nevyplatí jet do Ústí vlakem.

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.