Jezdíte autem více, nebo méně v porovnání s časy, kdy byl benzin mnohem levnější než nyní?

Robert Novák, 28 let, živnostník z Prahy, 20 000 kilometrů ročně, Ford Escort kombi

Jezdím stejně, protože musím rozvážet zboží.
Robert Novák, 28 let, živnostník z Prahy, 20 000 kilometrů ročně, Ford Escort kombi

Jezdím stejně, protože musím rozvážet zboží. Ale kvůli vyšší ceně benzinu budeme zdražovat výrobky. Menším zákazníkům navíc nedodáváme zboží tak rychle jako dříve. Čekáme, až se naplní auto, pak vyjde rozvoz levněji.

Josef Medek, 53 let, zaměstnanec plynárenské firmy ve Zlíně, 8000 kilometrů ročně, Honda Civic

Automobil používáme s manželkou k cestě do práce, která je asi deset kilometrů vzdálená. Naštěstí dojíždíme oba do stejného místa. Je totiž třeba dobře počítat, jestli se vyplatí auto nebo veřejná doprava. Ceny benzinu jsou hrozné, ale zatím jezdíme beze změny. Hranicí únosnosti je podle mě už cena přes třicet korun za litr. Na dovolenou vůz nepoužívám - ne kvůli ceně paliva, ale proto, že s sebou nese spoustu starostí.

Josef Vytřísal, 73 let, důchodce z Červenky u Uničova, méně než 1000 kilometrů ročně, Škoda 120

Jsme důchodci a určitě jezdíme méně než dříve. Tankujeme jednou měsíčně maximálně za pět set korun. Auto používáme, když jedeme do Olomouce, ale teď raději v půlce cesty přestoupíme na vlak. Tak nás to přijde levněji.

Otakar Ferfecký, 30 let, realitní makléř z Prahy, 35 000 kilometrů ročně, Mercedes 250 TD

Já jsem na růst cen paliv reagoval tak, že jsem benzinový vůz vyměnil za naftový. Přesto mě zlobí i vysoká cena nafty, ale ježdění jsem neomezil. Bohužel, dříve mne to stálo tisícovku týdně, dnes dám za naftu patnáct set. Jeden můj kamarád říká: ať stojí litr benzinu třeba i stovku, jen aby ubylo aut a jezdilo se lépe. Kvůli ucpaným silnicím a drahé naftě dnes více kalkuluju s tím, jestli nepojedu metrem. A snažím se chovat za volantem víc ekonomicky, jezdím pomaleji než dříve.

David Pechar, 29 let, zaměstnanec strojírenské firmy z Teplic, 8000 kilometrů ročně, Trabant 601 S

Jezdíme stejně, protože našeho trabanta nepoužíváme tak často. Autem cestujeme hlavně na nákup nebo pár desítek kilometrů do Ústí nad Labem. Kdyby stál benzin čtyřicet korun, začal bych přemýšlet, zda se nevyplatí jet do Ústí vlakem.