Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jiří Hrdina: Jsem pro celoroční svícení!

  23:24aktualizováno  23:24
Hokejista Jiří Hrdina řadu let působil v severoamerické NHL. Právě ze Spojených států si v roce 1990 přivezl svůj nejrychlejší vůz - Porsche 930 Turbo. Teď jezdí už druhým rokem dvoudveřové kupé Alfa Romeo GT. Přestože většinou dával přednost prostorným vozům německých značek, na designově zajímavé kupé si nestěžuje.

„Tohle je moje první Alfa Romeo. Italská auta pro mě bývala trošku rozporuplná. Asi kvůli tomu, jak se tradovalo, že jejich kvalita není zrovna nejlepší. Byl jsem zastáncem toho, že když hodinky, tak švýcarské, když auto, tak německé. Dneska už mám jen ty švýcarské hodinky a problém s tím žádný nemám,“ říká mistr světa a trojnásobný vítěz Stanleyova poháru, který v současné době působí jako hledač talentů pro mužstvo Dallas Stars.

Proč jste se rozhodl právě pro Alfu Romeo?

Její české zastoupení mě oslovilo, že by se mnou chtělo spolupracovat. To byl první impulz. Samozřejmě jsem se zajímal o to, jaké auto bych měl propagovat. Když jsem zjistil, že je to GT, neváhal jsem ani chvíli. Nejdřív jsem s ním rok jezdil zadarmo a nedávno jsem si ho koupil.

Nevadí vám, že je to jen dvoudveřové kupé?

To mi nevadí vůbec. Já vzadu nesedím a vepředu mám pohodlí dost. Jel jsem do Francie a do Itálie - pokaždé jsem vystoupil bez toho, aby mě bolela záda. Ani lidi, které občas vezu vzadu, si nikdy nestěžovali. Samozřejmě musíte počítat s tím, že nastupování na zadní sedadla je u takového auta přece jen nepohodlné.

Jaké bylo vaše nejlepší auto?

Nejlepší byly určitě modely Mercedes třídy S a Porsche 930 Turbo. Mercedes byl nejpohodlnější a porsche nejrychlejší.

Předpokládám, že koupí porsche jste si splnil motoristický sen…

Přesně o to mi šlo. Koupil jsem ho v roce 1990 od spoluhráče v Pitsburghu a nechal jsem si ho dovézt domů. Tady jsem ho měl jen jako auto, ve kterém se jednou za čas projedete. Jen pro radost.

***

Jsem pro celoroční svícení

***

Třeba ferrari vás nelákalo?

Vůbec ne. To už je moc extrémní. Minulý týden jsem se potkal s Tomášem Řepkou, který přijel v novém Lamborghini Murciélago. Je sice krásné, ale když jsem si do něj sedl, měl jsem z toho divný pocit. Zvládnout víc než šest set koní není žádná sranda.

Co říkáte na terénní Porsche Cayenne?

Už jsem si zvykl. Taky jsem strávil skutečnost, že se Porsche vůbec pustilo to kategorie SUV vozů. To jsem zpočátku hodně těžce překousával. Zdálo se mi to naprosto nesmyslné, ale teď vidím, že z obchodního hlediska to střelba úplně mimo nebyla. Kdybych o autě této kategorie přemýšlel, Porsche Cayenne by bylo velkým favoritem.

Zmínil jste Mercedes. Ti, kdo jezdí v této značce, většinou nemění.

Beru to tak, že auto mám tři čtyři roky, pak kupuji nové. Když se blížila doba výměny „eskového“ mercedesu, končil i můj model. No a mě se nechtělo čekat na nový, tak jsem si koupil Audi A6. A určitě to nebyl nějaký krok zpátky. Hlavně kvůli náhonu na přední kola, což oceníte především v zimě. Myslím, že moje další auto bude Audi A6. Tipuji to na třílitr s pohonem všech čtyř kol.

Značky Mercedes a Audi jsou oblíbeným terčem zlodějů. Poznal jste to na vlastní kůži?

Několikrát. Ale vykradli nám i manželčinu Škodu Octavia a peugeot zmizel úplně. Jen porsche zůstalo bez újmy. Jenže s tím jsem jezdil tak sporadicky, že to asi nestihli. Vlastně ještě Alfa Romeo je v tomto směru bez šrámu.

Pořizujete si ještě nějaké nadstandardní zabezpečení?

Poučen předchozími zkušenostmi v autě hlavně nic nenechávám. Tím se bráním aspoň před takovými zlodějíčky, kteří kradou peněženky, telefony nebo počítače. Před profíky, kteří jdou jen po autě, jsem se bránil vyhledávacím zařízením. Dával jsme ho do všech dražších aut.

Jiří Hrdina dává přednost vozům s automatickou převodovkou.
V Alfe Romeo GT ji nemá


Žil jste v Kanadě i v USA. Jak se vám tam jezdilo?

Provoz je tam určitě klidnější. Jestli nechcete riskovat velkou pokutu nebo rovnou ztrátu řidičáku, musíte jezdit podle pravidel.

Jakou výbavu chcete v autě mít?

Zakládám si na pohodlných sedačkách, dobré muzice a navigaci.

Vyplatí se vám navigace?

To je výborná věc. Využívám to hlavně při cestách po Evropě. Na internetu si najdu adresu stadionu třeba v Norimberku, naťukám ji do navigace a pak už jen poslouchám pokyny, kde mám odbočit. V Česku samozřejmě nepotřebuju radit, kudy mám jet do Jihlavy na zimák.

Jiří Hrdina a jeho Alfa Romeo GT

Jiří Hrdina a jeho Alfa Romeo GT

Autoři:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Najdete na iDNES.cz