Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních limitů a dopravních předpisů. Pětina řidičů při cestě tunelem totiž zápasí s úzkostí a má tendence se chovat unáhleně a nepředvídatelně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
LK

A když přestane fungovat motor,vystrčíme pádla a začneme pádlovat.

1 0
možnosti
MN

Pokud nezvládnete hlídat vše uvedené, nepatříte za volant. Mimo tunel toho máte na hlídání úplně stejně

2 0
možnosti
BM

Výjimku ale tvoří reální klaustrofobici, u těch bych povolila řidičák, ale zákaz vjezdu do tunelů :)

0 0
možnosti
JK

A nejlepší jsou ti, kteří před tulem předjedou kamion, zařadí se do pravýho pruhu a pak i když je tam limit 80 tak jedou 70.... Protože v tunelech je většinou zákaz předjíždění nákladními vozidly, tak proč ho zbytečně nepozdržovat.... on přece předjíždět nesmí, trololol

0 0
možnosti
PK

Však on mu to jinej kamiňák vrátí za tunelem. Až začne předjíždět druhý kamion, který jede o 1km/h pomaleji.

2 0
možnosti
KK

S tím striktním dodržováním rychlosti to sedí.

Dost řidičů v tunelech na obchvatu Prahy jezdí v levém pruhu místo 80 raději 70 a tak se za nimi vytvoří špunt těch co by rádi tu 80 využili, což není zrovna bezpečné. :-/

0 0
možnosti
RM

Lepší mít v levém za zadkem SUV, které chce jet 80+ než v pravém kamion, kdyby tam byla aspoň 100 tak by problém s tím, že mě dojede rumunskej kamion jedoucí 90, protože ho radar nezajímá odpadl

1 0
možnosti
DM

Ano, a protože autoři tohoto článku zřejmě rozhodují i o rychlostních omezeních na českých dálnicích, tak je nutné zpomalovat před 100 metrů dlouhým tunelem Valík u Plzně , kterým je vidět skrz naskrz, ze 130 na 80 km/h a samozřejmě je tam RADAR...

Proč se po dálnici musí jezdit téměř stejnou rychlostí jako esíčkem v Blance?

Podobně všechny dálniční tunely u nás. Zatímco v Itálii jsou tunelů stovky, obvykle se tam jezdí 130 a nikdo s tím nemá problém.

Zajímavá je ještě jedna věc - zatímco klikatou Blankou v Praze lze jezdit legálně 70, což je pro ni asi optimum, v úplně rovných tunelech pod Královým Polem v Brně nastavil nějaký chytrák 60 km/h. Že by nějaký bezpečák předpokládal o tolik nižší řidičské umění brněnských řidičů?

5 0
možnosti
JK

Brněnský tunel je z kopce a po výjezdu z tunelu je křižovatka, v opačném směru je dokopce a naložený kamion tam může jet klidně i jen 30, protože mu to prostě rychleji nejede

0 0
možnosti
LN

L52a83d91a 30N28o60v70a59k

27. 7. 2017 16:43

důležité je v tunelech striktně měřit rychlost, protože jinak by řidiči mohli spíše než na tachometr koukat třeba kolem sebe a nevěnovali se dostatečně udržování povolené rychlosti....

9 0
možnosti
LM

me zase stresuji dlouhe uzavirky na placenych dalnicich

1 0
možnosti
PB

P33e85t68r 17B91á47č91a

27. 7. 2017 15:54

V tom pripade at okamzite odevzdaji papiry na urade.

0 0
možnosti
PJ

Všeho dočasu - zatím jste zdánlivě zdravý.

0 0
možnosti
MH

Myslím, že omezování rychlosti v tunelu je nesmysl. Pokudsrovnám například Rakousko a Itálii (kam řadu let jezdíme na dovolenou), tak v Rakouskuje všude důsledně omezená rychlost na 80 km/h. Musím tedy zpomalovat, sledovattachometr, po výjezdu zase zrychlovat. Naopak v Itálii omezení v tunelechvůbec nejsou, a to jsou mnohdy v horším technickém stavu, bez odstavnéhopruhu a méně osvětlené.

V Itálii jsem nikdy nehodu v tunelu neviděl, v Rakouskuněkolikrát. Je tedy vidět, kam všechna tahle zbytečná omezení vedou – ke zhoršeníbezpečnosti.

Ono vůbec se v Rakousku cestuje poslední dobou hůře. V duchuvšudypřítomné eko filozofie jsou ta omezení skoro všude, 130 aby člověkpohledal. Kolem každého města je omezení kvůli hluku (Larmschütz) a taky všude tam,kde jsou trochu zatáčky.

V reálu se jako řidič vždy těším, až přejedeme hranicedo IT, protože i samotné dálnice mají lepší. Škoda že jsou tam horšíodpočívadla a ten příšerný systém placení mýtného. Ale to je jiné téma.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.