náhledy
Tunelový komplex Blanka tři dny před otevřením (16.9.2015)
Autor: Michal Šula, MAFRA
První auta vjela do tunelu Blanka 19. září 2015.
Autor: iDNES.cz
megovka Blanka
Autor: iDNES.cz
Dva dny před otevřením tunelu Blanka v něm hasiči simulovali zásah. Po něm dali definitivní razítko, že spuštění ostrého provozu už nic nebrání.
Autor: HZS Praha/Radek Krahulík
Pražský tunel Blanka
Autor: iDNES.cz
Závěrečné komplexní zkoušky v tunelu Blanka jen několik dní před jeho otevřením. Zkoušky prováděla firma ČKD Praha DIZ, která má na starosti dodávku technologií do tunelu.
Autor: Jakub Karlíček (SATRA)
Závěrečné komplexní zkoušky v tunelu Blanka jen několik dní před jeho otevřením. Zkoušky prováděla firma ČKD Praha DIZ, která má na starosti dodávku technologií do tunelu.
Autor: Jakub Karlíček (SATRA)
2. MÍSTO: Blanka, která se začala stavět v roce 2007, je největší dokončenou podzemní stavbou nejen v Praze, ale i v ČR. Je označována za nejdelší městský tunel v Evropě, na druhé místo odsune tunel v Madridu. Zakázku na stavbu tunelu získala společnost Metrostav. Původně měl být zprovozněn v roce 2011, termín se později odsunul na jaro 2014, poté se neoficiálně mluvilo o předvolebním termínu 4. října 2014, letos na jaře se pak objevil zářijový termín. Výstavbu schválilo vedení města v čele s bývalým primátorem Pavlem Bémem (ODS) s tím, že bude stát asi 29 miliard korun. Na začátku roku 2011 ale nové vedení města zjistilo, že by se cena měla vyšplhat na 38 miliard. Bývalý primátor Bohuslav Svoboda (ODS; ve funkci od listopadu 2010 do května 2013) nechal některé práce seškrtat, výsledná cena by měla podle čísel od magistrátu činit 37,9 miliardy korun. Včetně napojení na Strahovský tunel dokonce 43 miliard korun.
Autor: Jakub Karlíček (SATRA)
Dálnice D1 - tunel Klimkovice
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
ADAC test tunelů
Autor: ADAC
Strahovský tunel v Praze
Autor: iDNES.cz
Konečně plně průjezdný. Pisárecký tunel se po několikatýdenních opravách o víkendu otevřel řidičům.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Praha chce do tunelu Blanka poslat autobusovou linku. Aby MHD co nejvíce konkurovala automobilům.
Autor: Michal Šula, MAFRA