Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za překážení v rychlém pruhu navrhují v Americe kriminál

  12:00aktualizováno  12:00
Kdo jezdí často po dálnici, zná "překážeče" velmi dobře. Je jim zatěžko se vrátit do nejpravějšího pruhu. Plouží se stovkou prostředním nebo levým pruhem a nerozhodí je ani kolona ve zpětném zrcátku, které nepoužívají nebo ignorují. V Atlantě za to budou tvrdé postihy.

Bezdůvodná jízda v levém pruhu je typickým nešvarem na českých dálnicích. | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Pomalá jízda v levém pruhu rychlostní komunikace je klasickým zdrojem frustrace mnohých českých řidičů. I přesto, že v České republice je podobný styl jízdy v rozporu se zákonem, bývá často nepotrestán. Úřady v americké Atlantě budou podobný prohřešek poměrně tvrdě postihovat.

Valné shromáždění státu Georgia na jihovýchodě Spojených států tento týden schválilo návrh zákona, který by měl trestat pomalé řidiče. Konkrétně ty, kteří pokračují v jízdě v levém pruhu i přesto, že tím zdržují ostatní účastníky silničního provozu.

Zákon by umožňoval úřadům stanovit minimální rychlost pro jízdu v levém pruhu. Řidič, který by tuto minimální hranici nedokázal dodržet, by se tak dopustil přestupku a mohl by být potrestán pokutou tisíc dolarů, a dokonce až jedním rokem vězení.

Návrh zákona také doplňuje, že žádný řidič by neměl pokračovat v jízdě v levém pruhu, pokud ho dojíždí jiný automobil. Výjimkou jsou situace, kdy jízdu v jiném pruhu neumožňuje počasí, různá dopravní omezení nebo pomalá jízda v koloně vozidel.

Autorem zákona je republikán Bill Hitchens, který byl předchozím ředitelem dopravní policie v Atlantě. Umožnit průjezd rychlejších vozidel pak přirovnává k dodržování společenských pravidel. "Je to součást dobrého vychování, kterou by vás měla naučit vaše matka." A za příklad uvádí golfisty, kteří na hřišti dávají přednost zdatnějším a rychlejším spoluhráčům.

Návrh zákona schválilo Valné shromáždění státu Georgia v poměru 162:9 a v současné době míří na projednávání do senátu.

Jezdit se má vpravo!

Jízda v levém pruhu podle pravidel silničního provozu v ČR

"Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování." uvádí se v §12 odstavci 1 zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.