Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jízdní řád nových škodovek: rapid přijede až na podzim

  13:04aktualizováno  13:04
Oproti původním očekáváním se harmonogram uvádění nových modelů české značky pozměnil. Šéf Škody Winfried Vahland oficiálně řekl, že nový laciný sedan Rapid dorazí na podzim. Nová generace Škody Octavia tak přijde o půl roku později, než se čekalo.

Škoda A-Entry, které všichni kromě škodováckého vedení říkají rapid, se v sériové podobě představí až na autosalonu v Paříži koncem letošního září. Čekalo se totiž, že dorazí už za dva měsíce do Ženevy.

Zatím ale podle informací MF DNES stále platí start výroby rapidu ve dvacátém týdnu letošního roku, což připadá na polovinu května. Automobilka se tak asi chce předzásobovat, aby rapidy mohla začít prodávat ve velkém hned po premiéře. Vahland také prozradil, že český rapid bude větší než ten indický. Indický rapid je dvojčetem Volkswagenu Vento.

Harmonogram

Ženeva, březen 2012 - pětidveřové citigo

Paříž, září 2012 - Škoda A-Entry alias rapid

Ženeva, jaro 2013 - třetí generace octavie

Podle nových zpráv tak má být v Ženevě začátkem března v hlavní roli pětidveřová verze malé Škody Citigo. Škoda tak dodrží své předsevzetí představovat každý půlrok nový model.

Třetí generace octavie, o jejímž uvedení v letošním roce se rovněž mluvilo skoro jako o hotové věci, se tak objeví až příští rok v březnu v Ženevě. Původně se očekávalo představení octavie už na autosalonu v Paříži 2012.

Citigo dělá radost, prodávají se vyšňořená auta

Šéf českého prodeje Petr Pečenka prozradil, že právě v této době se jedná o přesném usazení nového rapidu do ceníku. Nový model má být náhradou za Octavii Tour, která s uvedením novinky skončí. Pečenka také řekl, že podle stávajících jednání i leasingové společnosti uvažují o rapidu jako o voze, který by pasoval do vozových parků firem jako náhrada za lacinější octavie. První odhady zatím tipují startovací cenu rapidu na 250 tisíc.

Malý model citigo z loňského podzimu je na českém trhu, kde se prozatím výhradně nabízí, úspěšnější, než škodováci čekali. I kvůli němu chce škodovka lehce upravit ceník fabie, aby si v nejnižších cenových hladinách dva modely nekonkurovaly.

Letos už by podle Petra Pečenky neměla být nejlacinější fabia pod dvě stě tisíc. Základní provedení citiga startuje na 179 900 korunách. Nejlevnější základní model ale prozatím není možné objednávat. Typickými zákazníky citiga jsou v první vlně prodejů zatím starší lidé. Ti jsou také ochotni za malinkatou škodovku platit díky rozsáhlým příplatkům překvapivé sumy. Podle Pečenky není výjimečné, že se pak konečná cena za dobře vybavené citigo vyšplhá na 270 tisíc.

Škoda loni dosáhla prodejního maxima. Prodeje značky vzrostly o 15,3 procenta na novou rekordní hodnotu 879 200 vozů. Počet dodávek zákazníkům tak v roce 2011 vzrostl o plných 116 600 vozů. To představuje zvýšení podílu české značky na světovém trhu na 1,4 procenta. V roce 2018 chce Škoda celosvětové prodávat minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Více o prodejích Škodovky čtěte zde 





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.