Jízdní řád nových škodovek: rapid přijede až na podzim

  • 232
Oproti původním očekáváním se harmonogram uvádění nových modelů české značky pozměnil. Šéf Škody Winfried Vahland oficiálně řekl, že nový laciný sedan Rapid dorazí na podzim. Nová generace Škody Octavia tak přijde o půl roku později, než se čekalo.

Škoda A-Entry, které všichni kromě škodováckého vedení říkají rapid, se v sériové podobě představí až na autosalonu v Paříži koncem letošního září. Čekalo se totiž, že dorazí už za dva měsíce do Ženevy.

Zatím ale podle informací MF DNES stále platí start výroby rapidu ve dvacátém týdnu letošního roku, což připadá na polovinu května. Automobilka se tak asi chce předzásobovat, aby rapidy mohla začít prodávat ve velkém hned po premiéře. Vahland také prozradil, že český rapid bude větší než ten indický. Indický rapid je dvojčetem Volkswagenu Vento.

Harmonogram

Ženeva, březen 2012 - pětidveřové citigo

Paříž, září 2012 - Škoda A-Entry alias rapid

Ženeva, jaro 2013 - třetí generace octavie

Podle nových zpráv tak má být v Ženevě začátkem března v hlavní roli pětidveřová verze malé Škody Citigo. Škoda tak dodrží své předsevzetí představovat každý půlrok nový model.

Třetí generace octavie, o jejímž uvedení v letošním roce se rovněž mluvilo skoro jako o hotové věci, se tak objeví až příští rok v březnu v Ženevě. Původně se očekávalo představení octavie už na autosalonu v Paříži 2012.

Citigo dělá radost, prodávají se vyšňořená auta

Šéf českého prodeje Petr Pečenka prozradil, že právě v této době se jedná o přesném usazení nového rapidu do ceníku. Nový model má být náhradou za Octavii Tour, která s uvedením novinky skončí. Pečenka také řekl, že podle stávajících jednání i leasingové společnosti uvažují o rapidu jako o voze, který by pasoval do vozových parků firem jako náhrada za lacinější octavie. První odhady zatím tipují startovací cenu rapidu na 250 tisíc.

Malý model citigo z loňského podzimu je na českém trhu, kde se prozatím výhradně nabízí, úspěšnější, než škodováci čekali. I kvůli němu chce škodovka lehce upravit ceník fabie, aby si v nejnižších cenových hladinách dva modely nekonkurovaly.

Letos už by podle Petra Pečenky neměla být nejlacinější fabia pod dvě stě tisíc. Základní provedení citiga startuje na 179 900 korunách. Nejlevnější základní model ale prozatím není možné objednávat. Typickými zákazníky citiga jsou v první vlně prodejů zatím starší lidé. Ti jsou také ochotni za malinkatou škodovku platit díky rozsáhlým příplatkům překvapivé sumy. Podle Pečenky není výjimečné, že se pak konečná cena za dobře vybavené citigo vyšplhá na 270 tisíc.

Škoda loni dosáhla prodejního maxima. Prodeje značky vzrostly o 15,3 procenta na novou rekordní hodnotu 879 200 vozů. Počet dodávek zákazníkům tak v roce 2011 vzrostl o plných 116 600 vozů. To představuje zvýšení podílu české značky na světovém trhu na 1,4 procenta. V roce 2018 chce Škoda celosvětové prodávat minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Více o prodejích Škodovky čtěte zde 

,