Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rapid, nebo Popular? Škodovka prozradí jméno novinky za měsíc

  14:34aktualizováno  14:34
Škoda letos posílí výrobu v Mladé Boleslavi, kde se začne vyrábět nová kompaktní limuzína, zatím nejčastěji označovaná jako Rapid nebo Popular. Její název firma prozradí v dubnu na autosalonu v Pekingu. Škoda má registrované třeba jméno Optima, to jí ale jednoduchým fíglem vyfoukla korejská Kia pro svůj velký model.

Škoda MissionL | foto: Škoda

Voiturette, nebo třeba Spartak? Hádanka bude rozluštěna v Pekingu na autosalonu, který otevírá 23. dubna. Škoda tam prozradí, jak se bude nové auto  jmenovat. Automobilka to slíbila na středeční výroční tiskové konferenci, kterou svolala, aby oznámila výsledky hospodaření za minulý rok.

Škoda rekordně vydělala

Polepšila si skoro dvakrát, má 16 miliard - čtěte zde

Představitelé značky už na ženevském autosalonu prozradili, že by nové auto mělo dostat jméno po některém z historických modelů. Podle odhadů je teď největším favoritem jméno Popular.

Škoda MissionL
Škoda MissionL

Koncept Škoda MissionL představený na autosalonu ve Frankfurtu v září 2011

"Představu o novém modelu dala studie MissionL, blízká sériovému provedení, jež byla představena na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011," uvedla Škoda.

Kvůli prozatím bezejmennému modelu a jejímu blízkému příbuznému, novému Seatu Toledo, se výrobní kapacita v hlavním závodě v Mladé Boleslavi navýší z 800 na 1 200 vozů denně.

Jak se vybírá jméno

Jistě už vás někdy napadlo, jak vlastně automobilky vybírají názvy pro své výrobky. Často se inspirují ve své vlastní historii, jako mladoboleslavská Škodovka, která už použila felicii (ta původní se vyráběla do 60. let), superb (jezdil ve 30. letech) i rapid - ten se vyráběl před válkou i v 80. letech.

Proto je podle informací MF DNES přímo ze Škodovky nepravděpodobné, že by rapid dostal šanci potřetí, zvlášť když už je používán v Indii pro tamní sedan, vycházející z VW Polo.

Do popředí pozornosti se tak dostává název Popular, což bylo lidové vozítko před 2. světovou válkou. Ve hře je samozřejmě spousta dalších jmen, třeba škodováčtí fandové na internetových sítích šíří "zaručené" zprávy, že auto ponese jméno Felicia...

Ty všechny má Škodovka zaregistrované na patentovém úřadě, a může z nich tedy vybírat. "O definitivním jméně se bude rozhodovat až na poslední chvíli, můžu vás ujistit, že v tuhle chvíli ho nikdo nezná, nikdo, ani ve vedení automobilky nemůže říct: nová Škoda bude Popular - protože to zkrátka neví," řekl začátkem března pro MF DNES tajný zdroj z Mladé Boleslavi.

Jak se taky mohou jmenovat nové škodovky

Jména, která má Škoda registrovaná na Úřadu průmyslového vlastnictví

offroady: Free Road, Undepend, F4R, Streetfour, Fourroad, 4Road

velké MPV: Spaceliner, Kubig, Qbig, Spacefun

Další zaregistrovaná jména:

Hiero, Atlas, Decision, Raker, Langtour, Lantur, Optima, Spartak, Voiturette, Dimenze, Tudor, Follower, Rapid, Popular

A proč Škodovka nevypsala "lidové referendum" na výběr jména? Občas se to tak dělá, třeba před dvěma roky tak vybírali Rusové jméno pro novou ladu.

"Není to jednoduché, vybrané jméno by muselo být okamžitě registrováno na všech důležitých trzích, aby to někdo neudělal dřív a pak po automobilce požadoval tučné odškodné," říká zdroj.

Automobilky proto zaregistrují mnoho potenciálně vhodných jmen a z nich pak vybírají. Agentury, které vyhledávají a registrují názvy, aby je mohly prodat, jsou v posledních letech totiž velmi oblíbeným byznysem.

Škodovka má na Úřadu průmyslového vlastnictví zapsanou spoustu ochranných známek - zajímavá je třeba Optima, což ale má být nová velká kia, konkurující třeba superbu. Kia má ovšem zaregistrovanou kombinaci Kia Optima...





Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.