Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jméno superb budí v Británii rozpaky

  10:00aktualizováno  10:00
Za evropskou variantu prodlouženého čínského Volkswagenu Passat označila v neděli automobilová příloha britského listu The Sunday Times Škodu Superb. Podle názoru redaktorů je superb pěkné auto, dobře postavené podle standardu Volkswagenu. Škoda prý ale stále není správná značka pro tuto vyšší třídu vozů, jméno je přehnaně sebevědomé. Autor se táže, zda si někdo z Britů bude chtít přiznat, že má dříve opovrhovanou škodovku, která se jmenuje Superb (anglicky "znamenitý").

Britští dealeři tuzemského výrobce však skeptičtí nejsou. Očekávají, že zejména superby s dieselovým motorem 1,9 TDI, které do Británie dorazí v září, by mohly být úspěšní. Mnoho z nich bude ve vozovém parku firem nebo jako taxíky. Pro takové využití je superb to nejlepší, co se objevilo po ukončení prodeje Fordu Scorpio, pochvalně se vyjadřuje britský list.
   
Žádná jiná limuzína v této velikosti a ceně nemá tolik prostoru. I nejzákladnější varianta má automatickou klimatizaci, přední a postranní airbagy, dálkové zamykání, audiosoustavu s CD a další vybavení. Kupodivu i metalíza je bez příplatku, poukazují redaktoři.

Pro rodiny, které chtějí kvalitu Volkswagenu nebo Audi s větším prostorem a za nižší cenu, je toto zcela rozumná a logická koupě. Ale pořízení superbu má velkou stinnou stránku. Prestiž a status se na Ostrovech prý stále ještě počítají více než technická úroveň. A zde Škoda stále propadá, značkou "úrovně" prostě není.

Na závěr se v článku píše o ironii jména superb. "Vypadá to jako vychloubačná odpověď na škodovácké vtipy z minulosti od firmy, která má nyní sebedůvěru, aby se smála sama sobě. Ve skutečnosti to nic takového není. Je to nerozumný návrat ke jménu modelu škodovky z roku 1930," nebere si servítky autor.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.