Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jmenuji se Spark, Chevrolet Spark

  14:47aktualizováno  14:47
Značka Daewoo patří minulosti, na evropských silnicích se začínají objevovat chevrolety. Hromady chromu, pět metrů délky a osmiválec pod kapotou... přesně takoví ale evropští "chevíci" nebudou. Naopak, v nabídce této korejské automobilky, honosící se jménem americké legendy, figuruje jedno z nejlevnějších a nejmenších aut na trhu.

Matiz je i na našich silnicích vcelku rozšířeným zvířetem, na ženevském se představila jeho druhá generace jménem Spark.

Matýskův konec
Jméno Matiz patří minulosti, ode dneška říkejte mikrochevíkovi Spark. "Matýskové", jak jim něžnější část řidičské populace říká, je oblíbeným dopravním prostředkem pro nenáročné, nebo roztomilým módním doplňkem.

Ke kostýmku od Versaceho a kabelce od Vuittona není špatné řídit auto od Giugiara. Dohromady se jich po Zemi prohání 1,3 milionu, z toho v Evropě příbližně polovina (630 000 kusů). 

V motoristicky rozvinutých zemích bude Chevrolet Spark hrát úlohu "nákupní tašky" vhodné nanejvýš ještě k pojížďkám po městě.
 
 V našich zeměpisných šířkách jsou s nimi naopak celé rodiny schopné podnikat nejroztodivnější eskamotérské kousky, mnohdy totiž zastupují dospělé rodinné auto.

Chevrolet Spark se plně hlásí ke svému předchůdci. Nezaměnitelné tvary pětidveřové karoserie zůstaly, jinak jsou tvarované světlomety, záď dostala kruhová světla, která vystupují z karoserie. Pouhý facelift, namítl by pesimista, 80% nových dílů ale říká něco jiného.

Městský mrňous narostl na 3495 milimetrů délky, do šířky zabírá 1495 mm a na výšku ma rovný metr a půl.

Za pátými dveřmi je prostor na 170 litrů zavazadel, když dvoučlenná posádka sklopí zadní asymetricky dělená sedadla, odveze až 845 litrů nákladu.

Do chevyho naftu? Zatím ne!
Osmisetkilové autíčko bude od zahájení prodeje koncem dubna k mání se dvěma motory. Oba spalují benzin. Slabší je tříválcový, má objem 0,8 litrů a sparku udává silou všech 52 koní (38 kW) maximální rychlost 145 kilometrů v hodině.

Když se rozběhne 66 koní (49 kW) pod kapotou Sparku s litrovým čtyřválcem, bude nákupní taška uhánět rychlostí 156 kilometrů za hodinu.

Díky zlepšení aerodynamiky se podařilo inženýrům Chevroletu snížit spotřebu Sparku oproti Matizu o necelý litr (0,9 l/100 km). Tříválci stačí na sto kilometrů 5,2 litru a čtyřválec spolyká 5,6 litru benzínu na sto kilometrů.

Chevrolet Spark se plně hlásí ke svému předchůdci.

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Nezaměnitelné tvary pětidveřové karoserie zůstaly, jinak jsou tvarované světlomety, záď dostala kruhová světla, která vystupují z karoserie.

Chevrolet Spark: Městský mrňous narostl na 3495 milimetrů délky, do šířky zabírá 1495 mm a na výšku ma rovný metr a půl

Osmisetkilové autíčko bude od zahájení prodeje koncem dubna k mání s dvěma motory. Oba spalují benzin.

Matiz je i na našich silnicích vcelku rozšířeným zvířetem, na ženevském se představila jeho druhá generace jménem Spark.

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.