Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Josef Náhlovský dává přednost svěžímu komfortu

  16:59aktualizováno  16:59
O Josefu Náhlovském jeho známí říkají, že nedělá legraci, ale srandu. Tento rozhovor se však odehrával převážně vážně.

Víme o vás, že jste tradičně na renaulty; čím jezdí teď příznivec této francouzské značky?
Mám megan, sportovní verzi kupé s benzinovým motorem 1,6, a pak diesel Laguna 1,9.

Jak se mezi nimi rozhodujete?
Dálky jezdím lagunou a do města je lepší sporťáček, protože se s ním dá docela dobře zaparkovat a je takový živější.

A co motocykly, ty vás nelákají? Je to teď trochu móda mezi lidmi, kteří na to mají…
Já se toho bojím. Už jako dítě jsem s motorkou udělal špatnou zkušenost. V ulici si kamarádi, bratři Vlastík a Zdeněk Čuříkové, koupili úplně nového bleděmodrého pionýra Jawa 50. Každému ho první den půjčili, jenom mně nechtěli. Protože mě dobře znali. Všichni ostatní kluci ze sídliště už měli odjeto, a já pořád nic. Až večer v sedm jsem je na hřišti konečně uprosil, aby mi to na jedno kolečko půjčili. Jenomže já si samozřejmě udělal kolečka dvě. A když mě viděli, jak jedu, už na mě křičeli: Dost! Dost! Já tedy chtěl zastavit, jenomže jsem zároveň přidal plyn a zmáčkl přední brzdu. Udělal jsem kotrmelec a všechny ty krásné plechy na fungl nové motorce jsem jim zohýbal. Celá ulice mě hnala až domů. Na svůj první zážitek s motorkou vzpomínám do dneška.

Takže byl současně poslední?
Nebyl. Předposlední. Ještě jednou jsem jel na motorce, to už na Jawě 250 v létě na Slapech. Byl jsem v plavkách, a jak jsem sebou seknul, spálil jsem se o výfuk, na což mám vzpomínku v podobě jizvy dodnes. Do třetice už motorku nemusím.

Váš kolega Josef Mladý říkal, že nejvíc najezdíte z domova, z Ústí do Prahy. To už tuhle trasu asi moc rád nemáte…
Mám rád dálnice, protože to tam odsejpá… I když někdy to už ani tam není pravda, jak jsou ty dálnice přecpané. Moc bych si přál dobudovanou dálniční síť u nás.

A ještě nějaké motoristické přání…
Já si je jinak plním. Mám rád ta živější, ale i pohodlná auta, protože jsou fajn na dlouhé cesty a lepší na předjíždění.

Jezdíte rychle?
Kdepak. Skutečně dodržuji rychlost… a předpisy vůbec. Když vidím, co se kolem mě na silnicích děje, říkám si, že to je strašné. Nejvíc mě fascinuje, že lidi už ani nepoužívají blinkry. Vždycky jsem z toho úplně vyděšený. Nebo když mě někdo předjede zprava. Kamarádi už se mnou ani nechtějí jezdit, jak jezdím opatrně. Oni říkají, že se mnou to dlouho trvá.

To se vám pak vyhýbají nehody…
Už jsem jich sice viděl na dálnici plno, ale sám jsem jen jednou spadl se škodovkou po zádech do lesa. Možná to bude trochu i tím, že jsem si udělal řidičák až v šestatřiceti.

Takže to byste ještě mohl motorismus vidět z nadhledu, brát věci kolem aut sportovně…
Slovo sport v této souvislosti ani nevyslovujte. To mě jednou přemluvili k závodům. Jak se v terénu předhánějí cestovní vozy, jak se to řekne?

Rallyecross?
Ano, to je ono, tak se to jmenovalo. Já fakt hrozně nechtěl, ale oni mě velice přemluvili. Hlavně jsem se ptal, jestli to není nebezpečné, a oni že ne, kdepak, vůbec. Tak jsem tedy nakonec kývnul. A jel. Hlavně jsem se ale bál, abych jim to auto nějak nepoškodil. Co vám mám povídat, předposlední jezdec mě vzal o celá dvě kola. A co bylo horší, lidi na mě házeli kameny a křičeli: Jeď! Jeď! Takový já jsem závodník. Auto jsem sám nepoškodil, zato bylo poničené od těch kamenů, co po mně lidi házeli.

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.