Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Eurokomisařka Jourová vs. VW: automobilka tvrdí, že pravidla neporušila

  11:20aktualizováno  11:20
Německá automobilka Volkswagen odmítá, že by v souvislosti se svým emisním skandálem porušila pravidla EU na ochranu spotřebitelů. Nevidí proto potřebu kompenzovat dotčené vlastníky aut. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dopis, který Volkswagen zaslal eurokomisařce pro spravedlnost a ochranu spotřebitelů Věře Jourové.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut. | foto: Volkswagen

Jourová uvedla, že Evropská komise posuzuje, zda Volkswagen porušil směrnice EU týkající se spotřebitelů (více čtěte zde). Také několik dalších představitelů vyzvalo německou automobilku, aby vypracovala systém kompenzací pro postižené řidiče v EU podobný tomu, na jakém se dohodla s úřady v USA.

V dopise zaslaném Jourové a datovaném 7. září Volkswagen uvedl, že existuje technické řešení, které je již k dispozici pro více než 50 procent postižených vozů ve 28 členských zemích EU. „Proto jsme přesvědčeni, že není zapotřebí dalších kompenzací,“ uvádí se v dopise podepsaném ředitelem automobilky pro veřejné záležitosti Thomasem Stegem.

Volkswagen rovněž nevěří, že porušil dvě směrnice označené Jourovou, a to o prodeji spotřebitelům a zárukách a o nekalých obchodních praktikách. Dodal také, že technické úpravy jsou prováděny zcela na náklady automobilky.

Jourová se v Bruselu sešla se zástupci 31 spotřebitelských organizací z celé EU. Podle mluvčího komise Christiana Wiganda byl cílem začátek práce na lepší ochraně spotřebitelů v kontextu kauzy automobilky Volkswagen, která manipulovala s emisemi u svých dieselových aut (více o aféře dieselgate čtěte zde).

Komise dopředu avizovanou schůzku zorganizovala jako součást své snahy o to, aby se evropským spotřebitelům v této věci dostalo spravedlivého zacházení. Unijní exekutivě pomohlo jednání získat údaje potřebné k řádnému prosazování evropských pravidel, organizace si zase vyměnily informace o nejefektivnějších cestách při řešení kauzy, uvedl mluvčí.

Wigand připomněl, že Jourová hodlá otázku ochrany evropských spotřebitelů otevřít také na jednáních se zástupci Volkswagenu i úřadů jednotlivých zemí EU, které se věcí zabývají.

Autoři: ,



Nejčtenější



Další z rubriky

VIDEO: Hasič popisuje, jak se rozstřihává auto

Hyundai Tucson upravený pro výcvik hasičů

Sloupek čelního skla pod střechou, ten prostřední kousek nad horním úchytem bezpečnostního pásu, ty se stříhají taky. A...

Evropský parlament schválil zpřísnění kontrol aut kvůli aféře Dieselgate

Zplodiny z výfuku automobilu s dieselovým motorem v německém Essenu.

Evropská komise by měla mít za dva roky pravomoc kontrolovat úřady pro schvalování vozidel v členských státech EU. Nově...

OBRAZEM: Vision X i VW Touareg. Podívejte se na perly Autosalonu Bratislava

Autosalon v Bratislavě. Mercedes-AMG Project One

Do neděle 29. dubna je pro veřejnost otevřen Autosalon Bratislava, který po brněnském autosalonu převzal roli...

Najdete na iDNES.cz