Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Eurokomisařka Jourová vs. VW: automobilka tvrdí, že pravidla neporušila

  11:20aktualizováno  11:20
Německá automobilka Volkswagen odmítá, že by v souvislosti se svým emisním skandálem porušila pravidla EU na ochranu spotřebitelů. Nevidí proto potřebu kompenzovat dotčené vlastníky aut. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dopis, který Volkswagen zaslal eurokomisařce pro spravedlnost a ochranu spotřebitelů Věře Jourové.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut. | foto: Volkswagen

Jourová uvedla, že Evropská komise posuzuje, zda Volkswagen porušil směrnice EU týkající se spotřebitelů (více čtěte zde). Také několik dalších představitelů vyzvalo německou automobilku, aby vypracovala systém kompenzací pro postižené řidiče v EU podobný tomu, na jakém se dohodla s úřady v USA.

V dopise zaslaném Jourové a datovaném 7. září Volkswagen uvedl, že existuje technické řešení, které je již k dispozici pro více než 50 procent postižených vozů ve 28 členských zemích EU. „Proto jsme přesvědčeni, že není zapotřebí dalších kompenzací,“ uvádí se v dopise podepsaném ředitelem automobilky pro veřejné záležitosti Thomasem Stegem.

Volkswagen rovněž nevěří, že porušil dvě směrnice označené Jourovou, a to o prodeji spotřebitelům a zárukách a o nekalých obchodních praktikách. Dodal také, že technické úpravy jsou prováděny zcela na náklady automobilky.

Jourová se v Bruselu sešla se zástupci 31 spotřebitelských organizací z celé EU. Podle mluvčího komise Christiana Wiganda byl cílem začátek práce na lepší ochraně spotřebitelů v kontextu kauzy automobilky Volkswagen, která manipulovala s emisemi u svých dieselových aut (více o aféře dieselgate čtěte zde).

Komise dopředu avizovanou schůzku zorganizovala jako součást své snahy o to, aby se evropským spotřebitelům v této věci dostalo spravedlivého zacházení. Unijní exekutivě pomohlo jednání získat údaje potřebné k řádnému prosazování evropských pravidel, organizace si zase vyměnily informace o nejefektivnějších cestách při řešení kauzy, uvedl mluvčí.

Wigand připomněl, že Jourová hodlá otázku ochrany evropských spotřebitelů otevřít také na jednáních se zástupci Volkswagenu i úřadů jednotlivých zemí EU, které se věcí zabývají.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Transit Connect 1,8...
Ford Transit Connect 1,8...

r.v. 2008, naj. 194 000 km, diesel
131 890 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.