Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jsou kočky palivem budoucnosti? A co žáby?

  12:33aktualizováno  12:33
Německý vynálezce přišel na metodu výroby nafty z odpadu, která má pomoci světu zbavit se závislosti na ropě. Teď se však pětapadesátiletý Christian Koch musí bránit nařčení, že při výrobě používá mrtvé kočky.
Koťata, kočky, kočka, kotě

Koťata, kočky, kočka, kotě | foto: Profimedia.cz

Německý list Bild napsal, že při výrobě svého organického paliva používá i mrtvé kočky.

„Používám papír, plast, textil a další odpad,“ říká Koch. „Jde o palivo šetrné k životnímu prostředí a je úplně nesmyslné mluvit tu o mrtvých kočkách. To by mě nikdy ani nenapadlo. V nejhorším případě mi tam mohla spadnout nějaká ta žába.“ "Moje auta na kočky nejezdí," brání se vynálezce.

Deník Bild otiskl článek s titulkem „Německý vynálezce mění kočky na palivo -  na jednu nádrž potřebuje 20 koček“. A o den později si přisadil dalším titulkem: „Skutečně se dá vyrobit palivo z koček?“

Mluvčí deníku tvrdí, že článek měl klást otázku, zda se dá z koček Kochovou metodou vyrobit palivo.

V listu se však objevila fotografie koťátka vedle obrázku vynálezce, který říká: „Na tuto směs jezdí můj normální dieselový motor. Už jsem na ni bez problémů ujel 170 tisíc kilometrů.“

Čtěte také.

Za čtyřicet let bude ropa nad zlato

Paliva budoucnosti? Sporťák na salátový olej a vodíková lada

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Rolls Royce 6,6 V12 DAWN
Rolls Royce 6,6 V12 DAWN

r.v. 2016, naj. 1 200 km, benzín
11 490 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.