Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

K papeži jde stížnost: kněz hřeší za volantem

  12:10aktualizováno  12:10
K radostem kněžského života může patřit i rychlá jízda v sportovním autě. Nesmí si ale na vás stěžovat u nadřízených. Na portugalského kněze si stěžují až u samotného papeže.

Ford Fiesta ST | foto: Ford

Portugalské sdružení bojující za bezpečnost na silnicích vyzvalo Vatikán, aby si udělal pořádek mezi svými pastýři. Papež Benediktu XVI. má promluvit do duše "knězi - pirátovi" za volantem stopadesátikoňového malého fordu.

Jediný čertovsky rychlý Ford Fiesta ST v Portugalsku parkuje v garáži Antonia Rodriguese. Páter z Santa Comba Dão se občas nechá unést a prožene stopadesát koní ukrytých pod bílou kapotou až na maximální rychlost 210 km/h. A právě kvůli tomu si na něj stěžují u Svatého otce.

FOTKY KNĚZE-PIRÁTA ZDE...

Otec Rodrigues neumí podle stěžovatelů odolat "pokušení rychlosti". Kněz, který prý řídí svůj "super-vůz antisociálním způsobem" si chválí, že ho zatím s boží pomocí nenachytala policie.

Nejsem blázen, brání se Rodrigues. "Mám auto, které se mi líbí, ale řídím opatrně." Kněz vysvětluje, že autem jezdí dravě, aby stihl obhospodařovat své "ovečky" ve třech farnostech, které má na starosti.

Stížnost, kterou asociace poslala do Vatikánu, je vyvěšena na jejích internetových stránkách.

Kněz prý podle stěžovatelů řádí na dálnici A25, která se díky častým nehodám říká "cesta smrti", píše deník Portugal Diario.

"Žádáme Vaši Svatost o pomoc tomuto nebohému knězi, aby mu pomohla uvažovat o závažností jeho počínání a necudnosti jeho slov a odolat pokušení rychlosti," píše se ve stížnosti adresované jeho šéfovi ve Vatikánu.

FORD FIESTA ST V ČÍSLECH
max. výkon (kW/k) 110/150
max. kroutící moment (Nm) 190
maximální rychlost (km/h) 208
zrychlení 0-100 km/h (s) 8,4
cena (Kč) 529 900

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.