Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

K1-Attack: český sporťák útočí

  16:56aktualizováno  16:56
Vyrábí se v Čechách, připomíná auto pro Jamese Bonda, jenže nemá rakety, kulomety ani se nepromění v ponorku. Ovšem zato si ho můžete smontovat v domácí dílně. Jmenuje se Attack a je otevřený roadster, tedy sportovní automobil bez pevné střechy.

Atraktivní raketa na čtyřech kolech je společným dílem slovenské firmy K1-Styling a JK Desingu z Oseka na Rokycansku. A proč jako stavebnice, kterou si zájemce může složit sám?

"Vůz je určen především pro americký trh, kde platí pro takto vyrobená auta poněkud jiná legislativa než pro hromadně vyráběná auta. Individuálně smontovaný automobil nepodléhá totiž tak přísným předpisům. A proto je tam o stavebnice svérázných vozů značný zájem," uvádí majitel JK Designu Jaroslav Koča.

Attack se ale přece jen pohybuje i po evropských silnicích a nechybí ani v Česku. Ovšem vůz nemusí skládat motorista doma v garáži. Může si ho také odvést hotový přímo od výrobce. Ten řadu dílů vyrábí a auta montuje ve Šťáhlavech jižně od Plzně.

K1-Attack
Délka: 4040 mm
Šířka: 1860 mm
Výška: 1030 mm
Rozvor: 2440 mm

"Skládačky třeba vůbec nevozíme do Německa či Velké Británie. S tamními dealery jsme dohodnuti jen na hotových automobilech. Vozů je zatím vyrobeno šestatřicet a většina jezdí ve Spojených státech," vysvětluje Koča.

Attack, který se českým fandům rychlých kol poprvé oficiálně představil koncem října při tuningových dnech na Masarykově okruhu v Brně, tvoří rám z ocelových profilů pokrytý plastovými díly. Netradiční je na autě téměř vše - například dveře se otevírají směrem vzhůru ve stylu známého Lamborghini Murciélago. Ovšem dveře jsou tak nízko, že sportovně založený řidič i spolujezdec mohou do auta naskočit bez jejich otevírání. Zato tradice sportovních vozů - pohon zadních kol, je zachována.

Attack - česky
útok nebo úder

Uložení předních tlumičů pérování je viditelné skrze otvory v přední kapotě. Nádrž je také zvláštní - je v přední části auta převážně v prostoru pod přístrojovou deskou. "To kvůli rovnoměrnému rozložení hmotnosti na přední i zadní nápravu," vysvětluje Koča.

Na své si v Attacku přijdou opravdový sportsmani. Nenabízí totiž žádné velké pohodlí, nemá brzdy vybavené systémem ABS a ani protiprokluzový systém kol. Cizí je mu také klimatizace. Sedačky jsou ryze sportovní se čtyřbodovými bezpečnostními pásy a posádka usedne prakticky "na zem". Auto ovšem drží na silnici jako přišité, a o to tvůrcům šlo především. "Je to vůz pro radost, pro zážitek z jízdy. Jízdní vlastnosti má podobné motokáře. Občas s nadsázkou tvrdím, že jde o čtyřkolovou motorku," usmívá se osecký šéf.

Otevřený sporťák netradičního střihu pohání nejčastěji agregát z vozu Honda Accord 2.0 nebo 2.2 litru. Ten si zákazník buď opatří sám, a pak je zamontuje do dodané sady, nebo si auto koupí rovnou celé. "Do vozu jde zamontovat i jiný motor. Třeba třílitrový Ford z modelu Mondeo ST220. Teď chystáme rám i pro motor známý z vozu Škoda Octavia 1.8 T či z vozů Audi. Honda přišla na řadu jako první, protože je v Americe velmi populární," říká Koča.

Attack má pohotovostní hmotnost zhruba 850 kilogramů a s motorem o výkonu okolo dvou set koní, který narozdíl od původního vozu pohání zadní kola, dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Z nuly na stovku zrychlí za necelých pět vteřin.

Základní technické parametry Attacku:

Dvoumístný otevřený roadster s pohonem zadních kol. Rám z ocelových trubek obdélníkového a kruhového průřezu. Plastové vnější díly karoserie, hliníková podlaha. Pohonná jednotka: motory umístěné před zadní nápravou - Honda Accord 2.0 nebo 2.2 nebo Ford 2.0 až 3.0, převodovky vždy z modelu, z něhož pochází motor (5 nebo 6 stupňů). Kola: 18 palců, pneumatiky vpředu 215/40, vzadu 240/40. Brzdy: z modelu Audi TT, kotoučové na všech kolech. Zavěšení kol - vpředu: Audi TT, vzadu: McPherson z vozu Honda Accord.  Pohotovostní hmotnost 850 kg. Cena: kitová sada (bez pohonné jednotky) 16 tisíc Euro, komletní vůz 25 tisíc Euro.

ČTĚTE TAKÉ:
Kaipan 57: postavte si sporťák

Vůz je určen především pro americký trh, kde platí pro takto vyrobená auta poněkud jiná legislativa než pro hromadně vyráběná auta.

Atraktivní raketa na čtyřech kolech je společným dílem slovenské firmy K1-Styling a JK Desingu z Oseka na Rokycansku.

Netradiční je na autě téměř vše - například dveře se otevírají směrem vzhůru ve stylu známého Lamborghini Murciélago.

Dveře se otevírají směrem vzhůru.

Sedačky jsou ryze sportovní se čtyřbodovými bezpečnostními pásy a posádka usedne prakticky "na zem".

Dveře jsou tak nízko, že sportovně založený řidič i spolujezdec mohou do auta naskočit bez jejich otevírání.

Uložení předních tlumičů pérování je viditelné skrze otvory v přední kapotě.

Attack nenabízí žádné velké pohodlí, nemá brzdy vybavené systémem ABS a ani protiprokluzový systém kol. Cizí je mu také klimatizace.

Uprostřed palubní desky nalezneme voltmetr, ukazatel teploty oleje a tlaku oleje.

Ke každému sporťáku patří i odpovídající volant. V tomto případě je to sportovní volant Victor.

Na své si v Attacku přijdou opravdový sportsmani. Místo pohodlí nabídne jízdní vlastnosti podobné motokáře.

Otevřený sporťák netradičního střihu pohání nejčastěji agregát z vozu Honda Accord 2.0 nebo 2.2 litru. Do vozu jde zamontovat i jiný motor. Třeba třílitrový Ford z modelu Mondeo ST220. Chystá se i rám pro motor známý z vozu Škoda Octavia 1.8 T či z vozů Audi.

Přehlédnout nelze ani průduchy pro přívod chladícího vzduchu do prostoru brzd.

Nádrž je v přední části auta převážně v prostoru pod přístrojovou deskou. To kvůli rovnoměrnému rozložení hmotnosti na přední i zadní nápravu.

Zavěšení předních kol je z Audi TT.

Zavěšení předních kol je z Audi TT.

Odstrojená přední část vozu K1-Attack.





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.