Kabaň se na vrchol své kariéry dostal i díky působení u Škody Auto, jeho podpis nese také legendární Bugatti Veyron. Že to však Kabaňovi u BMW nesedlo, se dalo vyčíst už při jeho kvapném nečekaném přesunu z postu šéfdesignéra značky BMW k Rolls-Roycu letos v březnu.
Charismatický, ale také dost svéhlavý designér, který dával deset let vzhled škodovkám a pod jeho vedením vznikly všechny aktuální modely značky, si podle všeho nedokázal prosadit v Mnichově svou.
Publikum se nemohlo shodnout, zda je přesun k britské automobilové šlechtě, která už dvacet let BMW patří, pro Kabaně postupem vzhůru, nebo pádem.
Jeho kariéra u BMW vzala i tak rychle za své. Automobilka vydala se začátkem října jen velmi krátké oznámení: „Šéfdesignér Jozef Kabaň se rozhodl s okamžitým účinkem opustit Rolls-Royce Motor Cars a BMW Group.“
„Ačkoli byl Jozef u Rolls-Royce po velmi krátkou dobu, děkujeme mu za jeho příspěvek,“ okomentoval Torsten Müller-Ötvös, generální ředitel Rolls-Royce Motor Cars a popřál Kabaňovi štěstí v dalším působení.
V zákulisí už se začíná spekulovat o další Kabaňově štaci. Jeho předchůdce Gilese Taylora na místě šéfdesignéra Rollsu ulovila čínská automobilka Hongqi, která má teď jedno z hlavních designstudií v Mnichově (více čtěte zde). Dá se čekat, že čínské firmy budou mezi prvními, které Kabaně osloví.
Ještě se nabízí myšlenka na přestup do koncernu Hyundai-Kia, kde teď vládne šéfdesignérskou tužkou Luc Donckerwolke. Kabaňův známý z koncernu Volkswagen a mimo jiné jeden z bývalých šéfdesignérů Škody (za jeho éry vznikly první generace Octavie a Fabie). Donckerwolkemu se teď uvolnilo místo šéfa designu luxusní značky Genesis, odkud odešel Saša Selipanov, mimo jiné tvůrce Bugatti Chiron ke Koenigseggu. Hyundai-Kia si navíc aktuálně buduje opravdový designérský „dream team“ složený ze samých velkých jmen (čtěte zde).
Jozef Kabaň představuje novou Škodu Octavii (leden 2017):
8. února 2017 |