Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Design Škody Kodiaq: výrazné detaily a mohutnosti tak akorát

  15:06aktualizováno  15:06
Berlín (od zpravodajů iDNES.cz) - „Je to skutečná škodovka, dá se na první pohled rozpoznat a má svůj charakter,“ říká o novém velkém SUV Jozef Kabaň, šéfdesignér české značky. Brzy za volant kodiaqa usedne: „Moc se těším. Budu mít bílého,“ říká.

Design Škody Kodiaq naznačila studie VisionS, představená letos na autosalonu v Ženevě (prohlédněte si ji zde). Jozef Kabaň a jeho tým potlačili přirozenou mohutnost velkých SUV. Museli skloubit oblé tvary zavalitého vozu s ostrými liniemi kubistického stylu, který dávají ostatním škodovkám.

Zvenčí nepůsobí Kodiaq arogantně, ani nijak výjimečně obrovsky. Až sedmimístný model má hodně protaženou siluetu s klesající střechou.

„Líbí se mi víc než koncept z Ženevy, není tolik zahranacený, nemá tak ostré linky a je tvarově vyváženější,“ komentuje pro iDNES.cz škodováckou novinku nezávislý designér Petr Siebert. „Líbí se mi návaznost úzkých předních světel na masku,“ dodává.

koncept Škoda VisionS
Automobilka Škoda 1. září večer v Berlíně poprvé odhalila svůj nový model...

Nalevo koncept VisionS, napravo sériový Kodiaq

Právě obrovitá maska chladiče, velká do boků přetažená kapota s výraznými prolisy a dva páry světel jsou hlavními znaky modelu. Pod velkou hlavní lampou je ještě jedna menší. Vertikální členění světel auto opticky zvedá a přidává přídi na dojmu mohutnosti. Horizontální linky a tvarování nárazníku příď auta ovšem opticky odlehčují tak, aby nepůsobila agresivně a zavalitě. Jemné vyvažování celkového dojmu je právě v případě Kodiaqa mistrovská práce.

Fotogalerie

„Bál jsem se, že bude hodně mohutný a agresivní a naopak je první dojem velmi pozitivní,“ komentuje Siebert.

„Všechny hrany jsou zdvojené,“ popisuje Jozef Kabaň s tím, že tento fígl přidávající na dojmu robustnosti budou odteď dostávat SUV od Škody (chystají se ještě další dvě). Zdvojené jsou tak i lamely okrasné mřížky chladiče.

Záď se světly ve stylu Škody Superb člení několik vodorovných linií. Zadní LED lampy mají pro značku typický světelný podpis tvaru stylizovaného písmene C. „Celkové tvarování zádi mi přijde trochu fádnější,“ komentuje Siebert. „Celkový dojem je ovšem dobrý, Kodiaq se mi líbí,“ uzavírá designér.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Mustang 5,0 V8 GT DEMO  Fastback
Ford Mustang 5,0 V8 GT DEMO Fastback

r.v. 2017, naj. 2 000 km, benzín, 1. majitel
1 328 700 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.