Design Škody Kodiaq: výrazné detaily a mohutnosti tak akorát

  • 105
Berlín (od zpravodajů iDNES.cz) - „Je to skutečná škodovka, dá se na první pohled rozpoznat a má svůj charakter,“ říká o novém velkém SUV Jozef Kabaň, šéfdesignér české značky. Brzy za volant kodiaqa usedne: „Moc se těším. Budu mít bílého,“ říká.

Design Škody Kodiaq naznačila studie VisionS, představená letos na autosalonu v Ženevě (prohlédněte si ji zde). Jozef Kabaň a jeho tým potlačili přirozenou mohutnost velkých SUV. Museli skloubit oblé tvary zavalitého vozu s ostrými liniemi kubistického stylu, který dávají ostatním škodovkám.

Zvenčí nepůsobí Kodiaq arogantně, ani nijak výjimečně obrovsky. Až sedmimístný model má hodně protaženou siluetu s klesající střechou.

„Líbí se mi víc než koncept z Ženevy, není tolik zahranacený, nemá tak ostré linky a je tvarově vyváženější,“ komentuje pro iDNES.cz škodováckou novinku nezávislý designér Petr Siebert. „Líbí se mi návaznost úzkých předních světel na masku,“ dodává.

koncept Škoda VisionS
Automobilka Škoda 1. září večer v Berlíně poprvé odhalila svůj nový model...

Nalevo koncept VisionS, napravo sériový Kodiaq

Právě obrovitá maska chladiče, velká do boků přetažená kapota s výraznými prolisy a dva páry světel jsou hlavními znaky modelu. Pod velkou hlavní lampou je ještě jedna menší. Vertikální členění světel auto opticky zvedá a přidává přídi na dojmu mohutnosti. Horizontální linky a tvarování nárazníku příď auta ovšem opticky odlehčují tak, aby nepůsobila agresivně a zavalitě. Jemné vyvažování celkového dojmu je právě v případě Kodiaqa mistrovská práce.

„Bál jsem se, že bude hodně mohutný a agresivní a naopak je první dojem velmi pozitivní,“ komentuje Siebert.

„Všechny hrany jsou zdvojené,“ popisuje Jozef Kabaň s tím, že tento fígl přidávající na dojmu robustnosti budou odteď dostávat SUV od Škody (chystají se ještě další dvě). Zdvojené jsou tak i lamely okrasné mřížky chladiče.

Záď se světly ve stylu Škody Superb člení několik vodorovných linií. Zadní LED lampy mají pro značku typický světelný podpis tvaru stylizovaného písmene C. „Celkové tvarování zádi mi přijde trochu fádnější,“ komentuje Siebert. „Celkový dojem je ovšem dobrý, Kodiaq se mi líbí,“ uzavírá designér.