Opel Astra Cabrio

Opel Astra Cabrio | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Naskočte do kabrioleťácké sezony. Zmáknete to za pár tisíc

  • 37
Kabriolet nemusí být jen nesplněný sen, ojetých je jich k mání dost. Plátěná střecha fakt není na obtíž. Naopak, těch několik vrstev plátna nad hlavou hřeje. Zimy se tedy nebojte, to spíš kudly závistivce. A když koupíte novější kabrio, může být skládací střecha z nařezaného plechu.

Do každého kabrioletu fouká. I když vám budou namlouvat, že ne, za krk vám trochu potáhne vždycky. Vadit to může jen citlivkám anebo alergikům. Takže: Střechy dolů! Letošní sezonu ještě stihnete. Na co si dát pozor?

Zkontrolujte střechu

Z velkého autobazaru Auto ESA jsme si půjčili desetiletý Opel Astra Cabrio. Jen pro upřesnění, vyráběli ho pro německou značku v Itálii, ve veleslavné karosárně Bertone (té, kde namalovali Škodu Favorit).

Tenhle opel je přehlídkou toho, jak má kabriolet vypadat po letech používání, jaký shánět a na co dát pozor. Nejdřív musíte zkontrolovat střechu. Praskliny, díry, odřené švy a záhyby jsou cestou k nutnosti nechat časem šít střechu novou; není to levná záležitost, berte tedy jen kabria se zachovalou pokrývkou. Tu naše astra má, stejně tak plně funkční nezadrhávající mechanismus stahování. Posledních patnáct dvacet let má většina kabrií střechu skládanou elektromotorky, je to pohodlné, ale o to víc se toho může pokazit.

Opel Astra Cabrio

 

Bývají opečovávané a nemají najeto moc

Šedá astra není kdovíjaký krasavec, ale s tím hranatým zadkem a rovnými liniemi má něco do sebe. Hlavně je moc hezky zachovalá. Šrámů a oděrek má jen pár. Kabriolety bývají hlavně sezonní záležitostí a obvykle je majitelé nepoužívají ke každodennímu ježdění. Mívají tedy míň najeto a nejsou tak opotřebované. Když už někdo má na nové kabrio, je taky předpoklad, že mu věnuje patřičnou nešizenou péči.

Benzinový čtyřválec 2,2 litru v astře po necelých sto tisících kilometrech neslyšně ševelí, i podvozek se až na nevyvážené přední kolo chová příkladně, jako u nového auta. Atmosférický motor má mít papírově 147 koní. Není bůhvíjak výkonný, má ale přirozenou sílu a je hlavně neskutečně pružný a kultivovaný. Padesátkou se šinete městem na čtyřku, za cedulí konce obce stačí přišlápnout plyn a motor parádně lineárně táhne. Jediné, co z něj kazí nadšení je bonvivánská desetilitrová spotřeba i při klidné jízdě.

Pokud po astře s benzinovou 2,2,  vyvinutou u australského Holdenu, pokukujete, dávejte pozor na praskání rozvodového řetězu.

Za sto tisíc nadělá takováto astra ještě spoustu parády. A je nečekaně prostorná, čtyři dospělí se dovnitř opravdu poskládají.

Krasavec pro dva

Nejlevnější kabria, ve kterých ještě stihnete už rozjetou kabrioletovou sezonu, seženete za nějakých dvacet tisíc. Chcete tajný tip? Porozhlédněte se po Fiatu Barchetta. Nádherná lodička (italsky barchetta) není závodní náčiní, ale svižné dvoumístné stylové výletnické auto, které nikdy nezestárne. Za sto tisíc koupíte hezký kus a jestli se chcete dobře svézt, shánějte ty vyrobené před rokem 2000, než jejich motor přidusily ekonormy.

Fiat Barchetta