Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Povedený roadster FT-86 Open od Toyoty čeká na reakce ze Ženevy

  18:32aktualizováno  18:32
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Hravé kupátko Toyoty je hitem posledních měsíců. Evropani novou a opravdu povedenou sportovní toyotu po dlouhých letech prozatím hlavně okukují. V Japonsku a Americe je ale skutečným hitem, takže je logické, že došlo i na verzi bez střechy. Pokud jste se do ní zamilovali, vyrazte do Ženevy a ptejte se po ní. O její budoucnosti mají totiž rozhodnout ohlasy z autosalonu.

Toyota FT-86 Open Concept | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

FT-86 možná nebude tak drsňácká jako uzavřená GT86 (v Japonsku ji prodávají i jako závodní speciál s oholenou výbavou, plechovými koly a nelakovanými černými nárazníky), ale rozhodně vypadá skvěle.

Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept

Na autosalon do Ženevy dorazila Toyota FT-86 Open zatím jako koncept. Automobilka k tomu prozatím opatrně prohlašuje, že bude sondovat reakce publika.
 
Recept zůstal jednoduchý jako u výchozího kupé. Plochý dvousetkoňový přímovstřikový atmosferický boxer v nízkém čumáku a pohon zadních kol. Zachována zůstala i 2+2místnost interiéru. Správný roadster má mít plátěnou střechu a to ctí i "Open Concept", k sněhobílému laku a interiéru zvolili kontrastní modré plátno. "Při uložení střechy za zadní sedadla je zmenšení zavazadlového prostoru jen minimální," ujišťuje automobilka.

Toyota FT-86 Open Concept

"Model GT86 již byl navrhován s vidinou možné konverze na provedení kabriolet, a díky použití konstrukčních řešení, jako jsou například bezrámové dveře, by dopady na konstrukční tuhost vozidla při přechodu na otevřenou karoserii neměly být až tak významné," komentuje Tomáš Vaněk, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. Vývojáři se prý věnují hlavně vyvážení (rozložení hmotnosti) auta. Zesílit se kvůli chybějící střeše budou muset některé díly, třeba oblast kolem zámků dveří.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.