Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kabriolet Škoda Yeti poprvé v ČR

  1:01aktualizováno  1:01
Hvězda stánku automobilky Škoda z frankfurtského autosalonu konečně zavítala do končin, ze kterých pochází. Yeti kabrio se poprvé představuje českému publiku na pražském Václavském náměstí při příležitosti výstavy Designblok. Do pátku je Yeti k vidění ve společnosti dalších tří škodovek, chlubících se vytříbeným designem.

Kromě šviháka ve slušivém oranžovém oblečku, který sestoupil z himalájských údolí do české kotliny, vystavuje automobilka s okřídleným šípem ve znaku ještě další modely, které si svým vytříbeným designem zasluhují pozornost.

Předválečnou éru zastupuje kupé Popular Monte Carlo, nechybí krásný kabriolet Felicia, nebo bájné "eRko".

YETI

Škodováckou kolonu vede oranžový SUV-cabrio-pickup Yeti. Nejnovější výtvor designérů z Česany je variací na téma malého auta pro volný čas, které začne Škodovka do tří let vyrábět.

Ke stému výročí výroby škodovek si stylisté a inženýři dali dárek v podobě auta jedoucího napříč třídami. Zadní plátěná část střechy yetiho se dá svinout, pevný díl střechy nad řidičem a spolujezdcem je odnímatelný a dá se uložit do kufru ...VÍCE

110R

Za Yetim stojí zelené kupé Škoda 110 R, lidově přezdívané "Škorsche". Jedno z posledních čistokrevných kupé v historii automobilky okouzluje v provozu dodnes. Čtyřmístná škodovka s klasickým schématem pohonu "vše vzadu" se vyráběla od roku 1970 do roku 1981.

Kola zadní nápravy poháněl za zadní nápravou umístěný motor o objemu 1107 ccm, který nabízel maximální výkon 38 kW (52 koní). Čtyřválcový agregát, osazený dvoustupňovým karburátorem, rozjel 880 kg těžkou škodovku na maximální 141 kilometr v hodině. Rozjezd z nuly na stovku trval více než 19 sekund. Za pozornost stojí otáčkoměr v základní výbavě a kupříkladu bezrámová okna dveří, mezi auty východního bloku jinak nevídané. 

FELICIA

Třetím v pořadí je Škoda Felicia. Poslední sériově vyráběný kabriolet od Škody je dnes jedním z nejpopulárnějších modelů historie automobilky. Čtyřválcový motor s padesátikoňovým výkonem 1089 ccm (37 kW) dokázal uhánět až stotřicetikilometrovou rychlostí. 2+2 místný roadster s motorem vpředu a pohonem zadních kol se vyráběl v letech 1959 až 1964.

POPULAR MONTE CARLO

Nejstarší a nejzajímavější exponát prezentaci designových unikátů škodovky uzavírá. Škoda Popular Monte Carlo vznikla v pouhých 68 exemplářích. Dvoudveřové dvoumístné kupé, navržené pro Rallye Monte Carlo, vzniklo v roce 1936. Motor s objemem 1386 ccm a výkonem 23 kW (31 koňská síla) rozjel auto na maximálních 110 kilometrů v hodině. Škoda Popular Monte Carlo se vyráběla v letech 1935 až 1938.

Projekt "100 ikon českého designu a stylu" je součástí výstavy Česká stovka. K vidění byla od května letošního roku v Berlíně a Bratislavě. Po Praze ještě pocestuje do Stockholmu, Brightonu, Milána a dalších evropských měst.

Další yeti v Praze

Celou střední halu Průmyslového paláce obsadila během jedenáctého mezinárodního veletrhu automobilů Autoshow Praha 2005 jediná značka.

Monumentální expozice holešovického Výstaviště patřila společnosti Škoda Auto. Stejnou předvedla už na ženevském autosalonu.

Velkému zájmu návštěvníků se o víkendu těšil prototyp nového modelu yeti, který Škodovka ukázala veřejnosti už na výstavách automobilů v Ženevě a ve Frankfurtu nad Mohanem.

„Samozřejmě, přišli jsme i kvůli té nové škodovce, máme skvělou možnost se na ni konečně podívat. Musím uznat, že řešení střechy je skutečně nápadité, ale moc se mi nelíbí tvar auta,“ řekl návštěvník veletrhu Petr Šváb z Karlína. „Alespoň můžeme vidět, jakým směrem se škodovka bude v budoucnu ubírat,“ doplnila ho manželka.

Návštěvníci veletrhu nad novou škodovkou samozřejmě živě diskutovali. Někomu se líbilo variabilní řešení, druzí mínili, že model vypadá „příliš obyčejně“.

MF DNES (hop)

Autoři: ,






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.