Heuliez Macarena
Pod tímto názvem by těžko někdo hledal něco tak málo poetického, jako sedan střední třídy.
Ovšem je tomu tak, minimálně na první pohled se jedná o limuzínu Peugeot 407, ovšem už na ten druhý vyjdou najevo rozdíly.
Tím nejvýraznějším je chybějící B-sloupek, poté si oči začnou všímat odlišného tvaru dveří, střechy i zádě...
Škoda Felicia MTX Cabrio, navržená Pavlem Škarkou, vznikla v letech 1997 - 2000 v přibližně třiceti kusech. Byla pravděpodobně prvním čtyřdveřovým kabrioletem. Znáte i jiné netradiční kabriolety s více než dvěma dveřmi? Pište do diskuze pod článkem |
Svým elegantním tvarem na půli cesty mezi klasickou limuzínou a opravdovým kupé zaujme podobně, jako celoprosklenou panoramatickou střechou. Ta zabírá ve složeném stavu minimum místa, v kufru zbývá nadprůměrných 300 l prostoru a celá operace trvá méně než 30 vteřin.
Lze jen litovat, že výrobce úspěšných coupé-cabrioletů Tigra TwinTop a Peugeot 206 CC neuvažuje o produkci, ovšem jen pouhé vyřešení tuhosti karoserie je v tomto případě zřejmě hodně tvrdým oříškem...
Fioravanti Skill
Punto Grande se teprve rozkoukává a už se chystá otevřená verze.
V Ženevě odloží maserati-batole vrchní díl karoserie - postará se o to italský karosář Fioravanti, který před nedávnem vzbudil rozruch patentovanou odklápěcí střechou pro Ferrari Superamerica.
Kabriolet Fiatu Punto první generace vytvořil Bertone. V letech 1994 - 2000 jich Carrozzeria Bertone vyrobila 54 960 kusů. |
Největší zajímavostí je, že se chystají hned dvě karosářské verze - kromě obvyklého kupé také poněkud vzácnější pick-up-kabriolet.
Ačkoliv se nabízí srovnání s Citroënem Pluriel, na to šel pan Fioravanti jinak; skládá se opravdu jen střecha nad dvoumístnou kabinou.
Fioravanti Skill |
Fioravanti Skill |
Fioravanti Skill |
Fioravanti Skill |
Heuliez Macarena |
Heuliez Macarena |
Heuliez Macarena |
Heuliez Macarena |
Heuliez Macarena |
Heuliez Macarena |
Heuliez Macarena |