Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kabriolety pro mistry volantu: BMW M6 a Mazda MX-5

  23:59aktualizováno  23:59
Letošní sezóna dělá radost milovníkům proudícího vzduchu. Na rozžhavené silnice totiž vyjíždí nebývalé množství novinek, jejichž společným jmenovatelem je stahovací střecha, ať už plechová, či plátěná. Do letních parných dní vyrážejí dvě velmi zajímavé, určené pro opravdové labužníky.

Mazda MX-5 | foto: Mazda

Mazda MX-5 Roadster Coupé
je poněkud nečekaným rozšířením nabídky klasického roadsteru, který si pod jmény MX-5 a Miata získal srdce třech čtvrtin milionu fanoušků celého světa právě svou klasickou čistotou.

Počátkem devadesátých let totiž dvoumístný roadster s klasickým pohonem neměl v nabídce žádný velkovýrobce a celá dlouhá léta sbírala žraločí příď malé Mazdy úspěch za úspěchem na světovém trhu, který znovuobjevil půvaby čiperného řezání zatáček s větrem ve vlasech.

Po dvou generacích obratných kabrioletů přišla loni třetí, dospělejší, větší a hranatější. Mazda MX-5 již začíná dělat radost entuziastům čtyř kontinentů, kteří oceňují nekompromisní charakter a precizní podvozek, stejně jako nový a silný dvoulitrový motor. 

Ovšem dnešní doba chce stále další lahůdky, proto připravili konstruktéři pro londýnský autosalon jednu opravdu chutnou - podle současné módy přichází alternativa ke stávající stahovací plátěné střeše.

Pro ty, co preferují jistotu pevného kovu, připravili konstruktéři novou pokroutku ve stylu Jinba Ittai - Mazda MX-5 jako první sériový model na světě přišla se skládací pevnou střechou, nabízenou alternativně ke stahovací plátěné.

I když pro skutečné znalce to žádná novinka není. První Mazdy MX-5 Roadster Coupé totiž vyjely již na základě předchozí generace. Série 150 kusů, která se dostala do prodeje v Japonsku, především testovala reakce zákazníků a správnost zvoleného konstrukčního řešení.

Ve srovnání s konkurencí jednoduše konstruovaná skládací střecha sestává z pouhých dvou dílů a ve složeném stavu nezabere více prostoru, než její plátěná alternativa. Vzhledem k tomu, že nebylo třeba provádět rozsáhlé konstrukční změny, jako při přestavbě klasického kupé na kupé-kabriolet, zůstal naprosto minimální i hmotnostní nárůst a jízdní výkony se nemění.

Příjemným překvapením bude cena - základní verze by měla stát méně než 23 tisíce eur a měla by se zařadit mezi levnější z nabízených kupé-kabrií.

BMW M6 Cabrio
je jednoznačným hitem letošní sezóny. Svou lehkou karbonovou střechu totiž odložilo i nejrychlejší sériové BMW všech dob a výsledkem je ztělesnění divokých tužeb a představ.

Neuvěřitelný pětilitrový desetiválec o výkonu 507 koní, bleskurychlá sedmistupňová sekvenční převodovka SMG III, dokonale vyšlechtěná palubní elektronika a k tomu nebe nad hlavou - tak vypadá denní sen počátku třetího tisíciletí.

Střechu lze stáhnout pomocí tlačítka v interiéru i na dálkovém ovladači, inovací je možnost manipulace při jízdě rychlostí do 30 km/h. Daní za nerušené proudění větru i slunce je stopadesátikilogramový nárůst hmotnosti, díky němuž se mírně zhoršilo zrychlení 0 - 100 km/h (4,8 místo 4,6 s) a spotřeba paliva (15,2 místo 14,8 l/100 km).

O něco se zpomalilo i pružné zrychlení, to však zůstává stále v oblasti snů. Tvůrci si dali pečlivě záležet, aby to kabrioletu slušelo se střechou v obou možných polohách, ve srovnání se základním BMW 6 Cabrio "em-šestce" prospěly zejména přidané aerodynamické prvky, exkluzivní devatenáctipalcová kola a přepracované nárazníky, které natáhly M6 o 5 cm.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.