Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kachna se vrací: nový Citroën 2CV přijede v roce 2009

  13:31aktualizováno  13:31
Legendární Citroën 2Cv, jehož kořeny sahají až do předválečné Francie by mohl za dva roky znovu ožít. Levné, jednoduché auto, které mělo "...odvézt dva francouzské sedláky, k tomu půl metráku brambor a na zadním sedadle plato vajec, která se při cestě přes pole, nesmí se rozbít" by mělo najít pokračovatele v nové generaci modelu Pluriel.

Citroën 2CV | foto: Repro iDNES.cz

Další obrázky: ZDE

Dubnové číslo francouzského magazínu L'Automobile Magazine zveřejnilo skici nového Citroënu 2CV.

Návrat automobilové ikony přezdívané  "kachna" se nese na retrovlně, do které za pár měsíců vstoupí například minulý týden představený Fiat 500.

2Cv pro 21. století má být také evolucí polyfunkčního modelu C3 Pluriel. Hatchbacko-kabrioleto-pickupový model francouzské automobilky se má dočkat nástupce v roce 2009. Základní koncept zůstane zachován, detaily budou "kachní".

Základní cena má podle francouzského magazínu startovat na 13 tisících eurech, tedy pod nynější cenou základního plurielu.

Kachna a její potomci

 
V roce 1996 (myšlenka je z roku 1994) představil Chrysler koncept CCV. Za třemi písmeny se skrývají slova China Concept Vehicle. Designéři americké automobilky se při návrhu auta pro rozvojové trhy volně inspirovali právě Citroënem 2CV. Čtyřmístný koncept by mimo jiné k vidění v muzeu moderního umění v New Yorku v roce 2000.

Nízkonákladové auto pro Čínu, složené z pouhých pětí základních částí (čtyři díly karoserie a rám) využívalo v hojné míře recyklované plasty z PET lahví, nakonec tedy byla zkratka CCV chápána také jako: Composite Concept Vehicle.


V roce 2005 představili francouzští studenti automobilového designu Guillaume Daniel, Julien Lebely a Richard Pedron pro kanadskou designérskou soutěž World Automotive Design Competition svou představu pokračovatele hvězdy pařížského autosalonu 1948 jménem Évoque.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.