Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kam se jezdí parkovat za trest

  16:30aktualizováno  16:30
Dobrá zpráva pro řidiče? Jen na první pohled. Městská policie rozdává až o padesát procent méně botiček za špatné parkování než na jaře. Má to však háček – kde je to jen trochu možné, strážníci špatně zaparkované vozidlo nechají rovnou odtáhnout, což řidiče vyjde mnohem dráž.
Po Praze krouží 34 odtahových vozů, jejich počet se prý zvyšovat nebude

Po Praze krouží 34 odtahových vozů, jejich počet se prý zvyšovat nebude | foto: iDNES.cz

"Odtahy jsou efektivnější, protože nejen potrestáme řidiče, ale zároveň okamžitě uvolníme parkovací místo pro ty, kteří za jeho užívání řádně platí. Botičky ztratily na významu," vysvětluje Ludvík Klema, náměstek ředitele městské policie.

Pokud se strážníci rozhodnou auto z ulice odstranit, majitel zaplatí nejen pokutu za špatné parkování, která může být až dva tisíce korun.

Musí zaplatit i vlastní odtah, který činí 1450 korun. A každý započatý den na parkovišti stojí další dvě stovky.

Ukradli mi auto, nebo se dostalo do spárů odtahové služby?

Takovou otázku si při pohledu na prázdné místo, kde předtím zaparkovali svůj vůz, položí každý měsíc průměrně 90 pražských řidičů, jejichž vůz skončí na některém z šesti odtahových parkovišť.

Často však pro své auto nemusí chodit příliš daleko.

Podle Václava Bystrianského ze Správy služeb městské policie, která odtahy zařizuje, se rozhodnutí o cílové stanici řídí vzdáleností místa nakládky a kapacitou nejbližšího parkoviště.

"Nejvíce aut samozřejmě odtahujeme z centra, kde je největší koncentrace vozů a nejméně míst pro jejich zaparkování," říká Bystrianský.

Právě v Praze 1 konečné číslo zdaleka přesahuje průměr.

Podle ředitele strážníků Prahy 1 Miroslava Stejskala jde až o 950 vozů měsíčně.

"Nejproblematičtější jsou přitom křižovatky na Starém a Novém Městě, kde auta blokují provoz.

Minimum odtahů naopak provádíme na Malé Straně, kde funguje jiný režim parkování – není tady zatím modrá zóna," upřesní Stejskal.

Odtahy prý řidiče vychovají
Z Prahy 1 auta na korbě odtahových vozů míří nejčastěji do Stárkovy ulice na Těšnově, zdejší parkoviště je v provozu od roku 2003.

Od stejného roku spravuje městská policie i parkoviště na Kotlářce v Praze 5.

Od loňska můžete svůj vůz najít také v Písnici a Jinonicích, k dispozici je i odstavné parkoviště na Dubči.

"První odtahové parkoviště bylo ale zřízeno už před čtyřmi lety na Kundratce v Praze 8," doplní mozaiku trestných stanovišť Bystrianský.

Fakt, že místo botiček nyní strážníci trestají nepozorné řidiče hlavně odtažením vozu, však podle městské policie odtahová parkoviště nezahltí, a nechystá se tak ani zřizování dalších.

"Kapacitně stoprocentně stačí. Řidiči rychle pochopí nevýhody špatného parkování.

Podobný dopad měl v červenci i nový silniční zákon," tvrdí radní Rudolf Blažek s tím, že není nutné ani navýšit počet odtahových vozů, kterých ulice Prahy "čistí" hned třicet čtyři.

Praha 1

Kde: nábřeží Ludvíka Svobody
Kontakt: 222 320 978, 602 633 617
Kudy na parkoviště: tramvajemi č. 3 a 26 do zastávky Těšnov, metrem B do stanice Florenc

Praha 5–Jinonice

Kde: Radlická ulice, Jinonice
Kontakt: 235 523 878 , 602 176 028
Kudy na parkoviště: metrem B do stanice Nové Butovice, autobusem č. 149 do zastávky Stará Stodůlecká

Praha 5–Košíře

Kde: Plzeňská ulice, Košíře
Kontakt: 257 213 150, 724 938 744
Kudy na parkoviště: metrem B do stanice Anděl, pak tramvajemi č. 4, 7, 9, 10 do stanice Kotlářka; autobusem č. 167 do stanice Kotlářka

Praha 8

Kde: Kundratka 19, Libeň
Kontakt: 283 840 242, 602 176 029
Kudy na parkoviště: metrem B do stanice Palmovka, pak autobusy č. 187 a 233 do zastávky U Kříže

Praha 10

Kde: Švehlova ulice, Záběhlice
Kontakt: 272 660 412, 724 938 743
Kudy na parkoviště: tramvajemi č. 22 a 26 do zastávky Zahradní Město, autobusy č. 138, 145, 154, 177, 195, 224, 277 do zastávky Zahradní Město

Praha 12

Kde: Libušská ulice, Písnice
Kontakt: 261 910 548, 724 208 834
Kudy na parkoviště: metrem C do stanice Kačerov, autobusa č. 171 a 113 do zastávky U Libušské sokolovny


Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.