Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kamal: terénní variace od Alfy

  8:58aktualizováno  8:58
Italská automobilka na 73. ženevském autosalonu představila dvě novinky. O první z nich - Alfě Romeo Sprint postavené na základě alfy 156 jsme už psali. Druhá, nečekaná a o to zajímavější je pak Alfa Romeo Kamal sportovní vůz na hranici off-roadu a SUV.

Už jméno je stylové, odkazuje na rudou barvu, která alfám sluší - v sanskrtu kamal značí červenou, v arbštině pak stejný termín vyjadřuje dokonalost, nebo take syntézu protikladů.

Kamal spojuje výkony těžkého terénního vozu typu SUV a MPVčka. Toto vše je pak umně zahaleno do sportovního kabátku Alfy Romeo, který mu ušili ve stylistickém centru v Arese. Odkazy na vůz kategorie MPV najdeme predevším v prostorovém řešení interiéru, ve kterém si můžeme dle libosti hrát s konfigurací sedaček až do omrzení.

Terénního ducha Kamalu podtrhuje podvozek disponující elektronickým systémem regulace výšky a tvrdosti podvozku. Pod kapotou nalezneme šestiválcový motor 3.2 V6 24V s maximálním výkonem 250koní, kterého dosáhne při 6200 otáčkách, maximalní točivý moment činí 300Nm, ten motor získá při 4800 otáčkách. O přenos síly motoru se stará automatická šestistupňová převodovka Selespeed řazená dvěma voliči umístěnými na volantu. Maximální rychlost přesahuje 200km/h. Narozdíl od klasického SUVčka má Kamal velmi nízko posazené těžiště. Což ve spolupráci se širokými dvacetipalcovými pneumatikami pozitivně ovlivňuje stabilitu.

O bezpečnost posádky se mimo jiné starají systémy VDC (Vehicle Dynamic Control) e ASR (Anti Slip Regulation). První pomáhá řidiči při brždění Kamalu, druhý pak díky spolupráci s brzdami a řidicí jednotkou motoru zajišťuje dokonalou trakci ve všech režimech jízdy. Alfa romeo Kamal je 435 centimetrů dlouhá, 186 cm široká a 162 cm vysoká.

Tuhá konstrukce karoserie umožnila uplatnit systém otevírání dveří proti sobě. Přední se otevírají klasickým způsobem po směru jízdy, zadní se pak po odjištění páčky uvnitř vozu otevírají proti směru jízdy. Toto řešení zajišťuje lepší přístup do interiéru. Poslání MPV umí Kamal naplňovat bezezbytku, zadní sedadla při sklopení vytvoří absolutně rovnou podlahu. Solidní je i objem celého zavazadelníku, který činí 400 litrů. Na atraktivitě vozu přidá prosklená střecha.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.