Kamal: terénní variace od Alfy

  • 11
Italská automobilka na 73. ženevském autosalonu představila dvě novinky. O první z nich - Alfě Romeo Sprint postavené na základě alfy 156 jsme už psali. Druhá, nečekaná a o to zajímavější je pak Alfa Romeo Kamal sportovní vůz na hranici off-roadu a SUV.

Už jméno je stylové, odkazuje na rudou barvu, která alfám sluší - v sanskrtu kamal značí červenou, v arbštině pak stejný termín vyjadřuje dokonalost, nebo take syntézu protikladů.

Kamal spojuje výkony těžkého terénního vozu typu SUV a MPVčka. Toto vše je pak umně zahaleno do sportovního kabátku Alfy Romeo, který mu ušili ve stylistickém centru v Arese. Odkazy na vůz kategorie MPV najdeme predevším v prostorovém řešení interiéru, ve kterém si můžeme dle libosti hrát s konfigurací sedaček až do omrzení.

Terénního ducha Kamalu podtrhuje podvozek disponující elektronickým systémem regulace výšky a tvrdosti podvozku. Pod kapotou nalezneme šestiválcový motor 3.2 V6 24V s maximálním výkonem 250koní, kterého dosáhne při 6200 otáčkách, maximalní točivý moment činí 300Nm, ten motor získá při 4800 otáčkách. O přenos síly motoru se stará automatická šestistupňová převodovka Selespeed řazená dvěma voliči umístěnými na volantu. Maximální rychlost přesahuje 200km/h. Narozdíl od klasického SUVčka má Kamal velmi nízko posazené těžiště. Což ve spolupráci se širokými dvacetipalcovými pneumatikami pozitivně ovlivňuje stabilitu.

O bezpečnost posádky se mimo jiné starají systémy VDC (Vehicle Dynamic Control) e ASR (Anti Slip Regulation). První pomáhá řidiči při brždění Kamalu, druhý pak díky spolupráci s brzdami a řidicí jednotkou motoru zajišťuje dokonalou trakci ve všech režimech jízdy. Alfa romeo Kamal je 435 centimetrů dlouhá, 186 cm široká a 162 cm vysoká.

Tuhá konstrukce karoserie umožnila uplatnit systém otevírání dveří proti sobě. Přední se otevírají klasickým způsobem po směru jízdy, zadní se pak po odjištění páčky uvnitř vozu otevírají proti směru jízdy. Toto řešení zajišťuje lepší přístup do interiéru. Poslání MPV umí Kamal naplňovat bezezbytku, zadní sedadla při sklopení vytvoří absolutně rovnou podlahu. Solidní je i objem celého zavazadelníku, který činí 400 litrů. Na atraktivitě vozu přidá prosklená střecha.