Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kamiony budoucnosti pojedou bez řidiče a v nádrži nebudou mít naftu

aktualizováno 
To je budoucnost nákladní dopravy, V Hannoveru je do 29. září k vidění více než 320 světových a 100 evropských premiér. Navštívili jsme 66. veletrh užitkových aut IAA 2016 a zachytili pro vás ty největší zajímavosti.

66. veletrh užitkových aut IAA 2016 Hannover | foto: Petr HolečekMETRO

Potvrdilo se očekávané: letošní ročník se nese v duchu automatizovaného řízení – mluví se o digitální transformaci celého odvětví. Na vrcholu zájmu jsou i alternativní pohonné jednotky, které už nacházejí u užitkových vozidel a autobusů uplatnění i v běžném provozu, klíčovými jsou pak hybridní pohony a zemní plyn.

Fotogalerie

Prakticky byly odhaleny pouze dvě velké světové novinky. Nový kamion od švédské Scanie a model Crafter od Volkswagenu. V zákulisí se mluvilo o větším počtu světových premiér, to už se stává.

Zajímavé byly různé koncepty. Mercedes-Benz si pro letošní IAA v Hannoveru připravil ukázku budoucnosti. Tahače s autonomním systémem řízení, například elektrický Urban eTruck, ale také dodávku Vision Van, která má dokonce na střeše drony a řidič jen ovládá joystick a dotykovou obrazovku.

S elektrickým pohonem si hraje také Volkswagen, který elektrifikoval svůj nový model Crafter.

Elektrický bus nakonec ukázal i český výrobce SOR. Iveco zase vidí budoucnost užitkových vozidel v CNG a LNG. Demonstruje to na konceptu tahače pro dálkovou dopravu Z Truck. Nejnovější projekt této značky sází na zkapalněný biometan (Bio-LNG).

A Hyundai zde ukázalo svůj koncept dodávky H350 Fuel Cell. Na rozdíl od konvenčních elektromobilů, které vyžadují několik hodin k nabití akumulátorů, může být nádrž auta na 175 litrů vodíku naplněna za necelé čtyři minuty – podobnou dobu zabere načerpání benzinu nebo nafty do nádrže vozidla s tradičním spalovacím motorem.

Ve Švédsku kamiony napojili na troleje:

Autoři:




Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.